... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 2:29 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در نشست خبری معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت عنوان شد؛

منطقی: خودروسازی ما ۲ دهه از فناوری روز دنیا عقب است

متقی: صنعت خودرو در دنیا دانش بنیان شده و ما هم به دنبال این هستیم که وارد مسیر دانش بنیانی کردن صنعت خودروی کشور شویم.

سیاست شرق _ منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز سه شنبه در نشست خبری گفت: صنعت خودرو در دنیا دانش بنیان شده و ما هم به دنبال این هستیم که وارد مسیر دانش بنیانی کردن صنعت خودروی کشور شویم؛ .

به نقل از خبرگزاری مهر، وی در ادامه افزود: خودروسازی ما ۲ دهه از فناوری روز دنیا عقب است

وی در مورد واردات خودرو، افزود: در حال حاضر شایعات زیادی وجود دارد اما تا زمان ابلاغ مصوبه، باید منتظر ماند.

وی تصریح کرد: نکته این است که قبلاً برای واردات خودرو فقط دهک‌های پردرآمد جامعه مدنظر بودند و در یک دوره‌ای شاهد بودیم که بیشترین تعداد پورشه در دنیا را وارد کرده بودیم، اما در این دوره همه دهک‌های جامعه را مدنظر قرار داده‌ایم.

منطقی با بیان اینکه با توجه به خلأ تولیدی که وجود دارد واردات خودروهای اقتصادی در دستور کار قرار داده شده؛ گفت: به عنوان مثال وقتی پراید حذف شد که ۵۰۰ هزار متقاضی داشت دیگر هیچ خودرویی جایگزین این خودرو نشد در حالیکه در دنیا با روش علمی دقیق، محصول ارزشمند با قیمت عقلایی عرضه می‌کنند.

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت به نیاز واقعی بازار به خودرو اشاره و تأکید کرد: طبق برآوردها بین یک میلیون و ۴۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نیاز واقعی بازار به خودرو است منتها طی سالهای اخیر برخی از افراد برای حفظ ارزش پول خود به سمت خرید خودرو آمده اند چرا که حاشیه سود خودرو در سال گذشته ۳۳ درصد بود که بالاتر از حاشیه سود ارز و مسکن است. بنابراین برای خودرو یک نیاز مصنوعی ایجاد شده و تقریباً ۵۰۰ هزار نیاز کاذب داریم.

وی در مورد وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی گفت: نکته اول اینکه واردات خودروی اقتصادی صرفاً به منظور انجام واردات نیست بلکه ما می‌خواهیم این واردات به تولید خودرو نیز منجر شود.

منطقی گفت: زمانی که می‌خواستیم خودرو به ترکیه صادر کنیم، طرف ترک اعلام کرد ابتدا باید تعدادی از نمایندگی‌ها در کشور ترکیه آموزش ببینند و تجهیزات بگیرند و همچنین قطعاتی را در انبارهای خود نگه دارند. بنابراین ما نیز برای واردات خودرو همین شیوه را پیاده خواهیم کرد تا در مورد خدمات پس از فروش اطمینان داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۰۰ نمایندگی در بخش‌های مختلف داریم که آنها را دسته بندی می‌کنیم تا ارائه خدمات پس از فروش به صورت پایدار انجام شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »