... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - 10:27 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
اتفاق مهم در دیپلماسی ورزشی با کسب کرسی آسیایی بیسبال:

موفقیت بزرگ ایران در کسب کرسی بیسبال آسیا

مهمترین گام برای دیپلماسی ورزشی ایران در این رویداد ، همسویی با کشورهای همسایه و لابی کشورهای اسلامی بود.

سیاست شرق _ برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران، کرسی هیات اجرایی رشته المپیکی بیسبال، در روز شکست بزرگ کره جنوبی، با حمایت عراق، پاکستان، فلسطین و عربستان سعودی به ایران رسید و هومن منصوریان رئیس انجمن بیسبال ایران، عضو هیات اجرایی بیسبال آسیا شد.

به نقل از خبرآنلاین، کرسی آسیایی در رشته های المپیکی یک دستاورد بزرگ برای دیپلماسی ورزش کشور است و ایران درحالی در بیسبال صاحب چنین موقعیتی شده که اجماعی بزرگ برای انتخاب ایران شکل گرفت.

رایزنی با ریکاردو فراکری رئیس کنفدراسیون جهانی که خود یکی از اعضای اثرگذار کمیته بین المللی المپیک است و حمایت قاطع مرد اثرگذار ایتالیایی در کنار رایزنی موفق با بیسبالیست سرشناس و بیزنس من تایوانی جفری کوو که خود از چهره های شاخص بیسبال کشورش بوده ، در مسیر تغییر کرسی ریاست بیسبال آسیا با حمایت زودهنگام از او، ایران را در میان گزینه های صاحب شانس برای رسیدن به کرسی آسیایی قرار داد.

اما مهمترین گام برای دیپلماسی ورزشی ایران در این رویداد ، همسویی با کشورهای همسایه و لابی کشورهای اسلامی بود.تعامل سازنده با کشور پاکستان و حمایت روسای فدراسیون های عراق، فلسطین و مالزی در کنار رای موافق و حمایت سازنده رئیس فدراسیون عربستان سبب شد تا ایران از میان ۲۰ کشور حاضر با کسب ۱۶ رای به عضویت هیات اجرایی آسیا دست یابد.

هیات اعزامی ایران در دو روز منتهی به مجمع انتخاباتی جلساتی فشرده را با رئیس کنفدراسیون جهانی، رئیس فدراسیون ژاپن، جفری کوو رئیس جدید کنفدراسیون آسیا، رئیس فدراسیون چین و همتایان منطقه ای و مسلمان برگزار کرد.

این موفقیت در حالی برای ایران بدست آمد که کشورهای کره جنوبی و تایلند در کسب کرسی ناکام ماندند.با کسب این کرسی حالا دستیابی به اهداف توسعه ای چون افزایش رویدادهای رده های سنی در آسیا، تغییر مدل رده بندی و امتیازدهی به تیم ها ، حضور داوران زون غرب آسیا در رویدادهای بین المللی و البته توسعه فنی بیسبال ایران بیش از پیش در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »