... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 1:28 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گزارش های تایید نشده، از خروج بخشی از نیروهای روسیه از سوریه

کاهش حضور روسیه در سوریه از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند ثبات موجود در سوریه را دچار تغییر کند.

سیاست شرق _ منابع خبری گزارش دادند که روسیه شروع به خروج بخشی از نیروها و تجهیزات خود از سوریه کرده است، گزارش هایی که هنوز از سوی مقامات روسیه تایید یا رد نشده است.

به نقل از الجزیره، اخبار منتشر شده توسط سایت های مختلف خارجی – در مورد آنچه در مورد خروج نیروهای روسی از سوریه منتشر می شود – هیچ اظهارنظر رسمی اعم از منفی یا مثبت از سوی مقامات مسکو گزارش نشده است.

وب سایت های خبری مختلف مانند سایت مسکو نیوز و اسرائیلی «دبکا» اخباری مبنی بر تدارک مسکو برای خروج بخشی از نیروهای خود از سوریه برای استقرار در اوکراین منتشر کرده اند.

کاهش حضور روسیه در سوریه از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند با وجود نیروهای نظامی ترکیه و آمریکا و همچنین مخالفان دولت، ثبات موجود در سوریه را دچار تغییر کند.با این حال افزایش نبرد در اوکراین و فشارهای غرب بر روسیه که با ارسال تجهیزات نظامی ، نیروهای نظامی غیر رسمی و کمک های لجستیک همراه است، شاید از دلایل کاهش نیروهای روسیه در سوریه باشد.

مسئله دیگر، بهبود وضعیت نظامی ارتش سوریه است که بر بیشتر خاک این کشور مسلط شده است و از نظر زمینی و هوایی تقویت شده است.

خروج بخشی از نیروهای روسیه از سوریه نیز، می تواند موجب تغییر استراتژی رژیم صهیونسیتی در سوریه و تحرکات بیشتر آنها در این کشور باشد، هرچند که این مسئله با حضور نیروهای مستشاری ایران و حملات موردی در سوریه بی ارتباط نیست.

با این وجود، حضور روسیه در سوریه کماکان وجود خواهد داشت و بندر طرطوس به عنوان پایگاه مهم روسیه در مدیترانه، نماد حضور فعال را روسیه در سوریه خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »