... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - 8:03 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

بیست و سومین سفر استانی رئیسی به آذربایجان شرقی

رئیسی: دولت به دنبال اصلاح ساختارهای فسادزا، رانت خواری و ویژه خواری در جامعه است.

سیاست شرق _ سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور اسلامی ایران، در سفر به آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال اصلاح ساختارهای فسادزا، رانت خواری و ویژه خواری در جامعه است، گفت: امروز دولت آماده است گام هایی در جهت اصلاح امور اقتصادی بردارد که این اصلاح به عدالت اجتماعی بیانجامد و به قطع کردن  دست مفسدان و رانت خواران منجر شود.

به نقل از ایرنا، رییس جمهور در بیست و سومین سفر استانی خود و هیات همراه، که شامل وزرا و مسیولین دولتی بود، روز پنجشنبه به استان آذربایجان غربی سفر کرد تا از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این استان قرار گیرد.

آقای رئیسی هدف اصلی از سفر استانی به آذربایجان شرقی را ادامه نهضت اتمام طرح های نیمه تمام از قبیل راه آهن میانه – تبریز، معادن و چرم سازی عنوان کرد و گفت: این طرح ها باید سامان دهی شوند.

رییس جمهور همچنین در این سفر از پایانه مرزی جلفا نیز بازدید کرد و در جریان کیفیت فعالیت آن قرار گرفت.

رییس دولت سیزدهم در ادامه برنامه سفر خود به آذربایجان شرقی دیدار اقشار مختلف مردم تبریز در سالن ورزشی صدرا اظهار کرد: دولت کار خود را با  ۲ موضوع مهم که یکی اهمیت جان مردم و صیانت از آن ها و دومی معیشت، اقتصاد و نان مردم است، پیگیری می کند.

وی اظهار داشت: دولت تمام اهتمام خود را برای تامین عدالت اجتماعی و اقتصادی در حوزه های مختلف در جامعه گذاشته است و در این راستا بودجه ۱۴۰۱ را با محوریت عدالت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت به دنبال اصلاح ساختارهای فسادزا، رانت خواری و ویژه خواری در جامعه است، گفت: امروز دولت آماده است گام هایی در جهت اصلاح امور اقتصادی بردارد که این اصلاح به عدالت اجتماعی بیانجامد و به قطع کردن  دست مفسدان و رانت خواران منجر شود.

وی همچنین به اولین حضورش در اجتماع مردمی در دوران پسا کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از غدغه های من حضور در اجتماعات مردمی و پاسخ به ابراز محبت های مردمی بود اما چنین مقدر شده بود که این اتفاق در تبریز بیافتد که امیدوارم برای تبریز و ایران خوش یمن باشد.

آقای رییسی در نشست شورای اداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها راه نجات کشور از شرایط کنونی اقتصادی، تولید است، محور مباحث سفرهای استانی هیات دولت را پرداخت به موضوع مهم تولید عنوان و اضافه کرد: بر همین اساس رشد اقتصادی مبتنی بر سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است و باید در این راستا شرکت های بزرگ داخلی را  روی کار آورد و با هموار کردن راه، زمینه های حضور این شرکت ها در اقتصاد را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: بدون حضور بخش خصوصی امکان پیشرفت ممکن نیست و باید سرمایه گذاران احساس امنیت کرده و سود آنها تضمین شود که هیچ اشکالی ندارد و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی در استان ها باید در این مسیر حرکت کنند و زمینه های فعالیت آنها را مهیا نمایند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه روش دولت سیزدهم در سفرهای استانی متفاوت تر از دولت های قبلی است، اضافه کرد: سفرهای ما کاری است و قبل از حضور بنده هیاتی برای اولویت سنجی به شهرهای مختلف سفر می کند و چون امکان رفع  تمامی مشکلات وجود ندارد، بیشتر به پروژه های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالا می پردازیم که دارای پیشرفت های فیزیکی ۷۰ تا ۸۰ درصدی هستند و در حقیقت سفرهای  استانی نهضت اتمام طرح های نیمه تمام است.

وی حرکت بر اساس اولویت ها را هدف اصلی دولت بیان کرد و افزود: چون بودجه های دولتی کفاف همه طرح ها را نمی کند باید در جریان سفرهای استانی تشخیص اولویت ها را داد که جلسات تخصصی ان با حضور معاون انجام و صورت جلسه انها امضا می شود.

درخت بشیر صلح تبریز به سازمان ملل می رود

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اعلام کرد: اثر حجمی «درخت بشیر صلح» تبریز را به عنوان یکی از آثار صلح جهانی در سازمان ملل به نمایش خواهیم گذاشت.

عزت‌الله ضرغامی در مراسم رونمایی از اثر حجمی درخت «بشیر صلح»، با بیان اینکه نمایش این اثر منحصر به فرد در سازمان ملل می تواند پیام صلح و دوستی مردم ایران را به نمایش بگذارد، افزود: در اسرع وقت این موضوع را در دولت مطرح خواهم کرد.

وی با بیان اینکه صلح در تفکر و نگاه مردم ایران اسلامی نهادینه شده است، اثر منبت کاری از چواب «درخت بشیر صلح» را نماد هنر و تفکر صلح‌ جویی مردم این خطه دانست.

ضرغامی اظهار داشت: این اثر نماد زندگی صلح‌ آمیز است و به نظرم کسانی که بر طبل ایران هراسی طی سال های اخیر در جهان می‌ کوبند، بدانند که صلح در تفکر، نگاه و بینش مردم و هنرمندان ایرانی نهادینه شده و این اثر به تنهایی نمایانگر تفکر خالص و انسانی و اسلامی ایرانی ها است.

وی اثر حجمی فوق را خارق‌العاده خواند که در نوع خود بی‌ نظیر و حاصل زحمت‌های یک دهه‌ ای هنرمند برجسته تبریزی است.

ضرغامی با بیان اینکه صنایع‌ دستی ایران دارای هدف، محتوا و حرکت هستند، یادآور شد: این صنایع خبر از نگاه ایران در طول تاریخ به مساله انسانیت می‌دهند و بر همین مبنا این اثر حجمی به‌ صورت سمبلیک ادیان و کتب دینی را به صورت هنر منبت نشان داده و وحدت آن‌ها را به نمایش گذاشته است.

در این سفر یک روزه، رییس جمهور و هیات همراه دیدارهای مختلفی را با مردم، کارگران و سایر اقشار داشتند و از نزدیک با مشکلات و خواسته های آنها مطلع شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »