... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - 0:44 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تصمیم بریتانیا برای فرستادن پناهجویان به رواندا یا کشورهای خود

گاردین ملیت اکثر پناهجویان مشمول رویه تازه وزارت کشور بریتانیا را سوری، سودانی، افغان، اریتره‌ای، ایرانی و عراقی اعلام کرد.

سیاست شرق _ بر پایه اسنادی که از وزارت کشور بریتانیا بدست آمده، نخستین دسته از پناهجویانی از کشورهای خاص که درخواست پناهندگی‌شان رد شده است، در آستانه اعزام به رواندا یا بازگشت به کشورهای خود قرار دارند.

به نقل از گاردین، تمامی کسانی که در آستانه اعزام به رواندا واقع در شرق آفریقا قرار دارند، پناهجویانی هستند که درخواست پناهندگی آنها از سوی وزارت کشور «غیرقابل قبول» تشخیص داده شده است، چرا که روش آنها برای رسیدن به بریتانیا عبور غیرقانونی از کانال مانش با استفاده از قایق‌های کوچک بوده است.

این رسانه بریتانیایی همچنین تایید کرده که در نامه ارسالی به این دسته از پناهجویان، تاکید شده که از حق انتخاب برای فرستادن به رواندا یا برگشت به کشورهای خود برخوردارند.

بر پایه گزارش این رسانه بریتانیایی، تعداد قابل توجهی از پناهجویانی که در گروه ۱۰۰ نفری نخست قرار گرفته‌اند، سودانی هستند. اما سودانی‌ها بزرگترین گروهی نیستند که در سه ماهه نخست سال جاری با قایق‌های کوچک وارد بریتانیا شده‌اند، بلکه افغان‌ها با ۱۰۹۴ نفر و ایرانی‌ها با ۷۲۲ نفر در رتبه اول و دوم قرار دارند.

گاردین ملیت اکثر پناهجویان مشمول رویه تازه وزارت کشور بریتانیا را سوری، سودانی، افغان، اریتره‌ای، ایرانی و عراقی اعلام کرد.

تعدادی از پناهجویانی که با صدور حکم اخراج از بریتانیا مواجه شده‌اند، دست به اعتصاب غذا زده و ده‌ها تن از آنها نیز روز جمعه در محوطه بازداشتگاه بروک هاوس تظاهرات کردند. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »