... امروز: شنبه - ۰۶ مرداد - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - 0:07 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تروییکای اروپایی در شورای حکام علیه ایران، تصویب شد

این قطعنامه به پیشنهاد آمریکا و سه کشور اروپایی فعال در مذاکرات برجام یعنی بریتانیا، فرانسه و آلمان به این شورا ارائه شد. 

سیاست شرق _ در نشست روز چهارشنبه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پشت درهای بسته برگزار شد، اعضای این شورا قطعنامه‌ای را علیه ایران به تصویب رساندند که در آن از ایران به دلیل ناتوانی در توضیح وجود آثار اورانیوم در سه مکان اعلام‌نشده انتقاد شده است.

به نقل از یورونیوز، این قطعنامه به پیشنهاد آمریکا و سه کشور اروپایی فعال در مذاکرات برجام یعنی بریتانیا، فرانسه و آلمان به این شورا ارائه شد. 

از ۳۵ عضو این شورا، سی عضو رأی موافق، دو عضو (روسیه و چین) رأی مخالف و سه عضو دیگر (هند، پاکستان و لیبی) رأی ممتنع دادند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بعد از تصویب این قطعنامه در حساب توئیتر خود نوشت «این یعنی کشورهایی که روی‌هم‌رفته نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند از این قطعنامه حمایت نکرده اند.»

اولیانوف در یک توئیت دیگر با نامرتبط دانستن این قطعنامه با شرایط فعلی گفته بود که «پیش‌نویس این قطعنامه توسط نماینده آلمان در شورای حکام ارائه شد.»

در متن پیش‌نویس این قطعنامه آمده بود: «این شورا نگرانی عمیق خود را اعلام می‌دارد؛ چرا که علی‌رغم تعاملات متعدد (ایران) با آژانس؛ اما به دلیل ناکافی بودن همکاری‌های ماهوی ایران؛ هنوز مسائل پادمانی مرتبط با این سه مکان اعلام‌نشده پابرجا است».

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه ۱۵ خرداد گفته بود که هرگونه تلاش سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی «بدون شک با پاسخ متناسب، مؤثر و فوری ایران» روبرو خواهد شد.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »