... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - 9:13 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سفر نخست وزیر اسرائیل به امارات متحده عربی

نفتالی بنت در بدو سفر با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ، رئیس امارات متحده عربی دیدار کرد.

سیاست شرق _ نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه سفری فوری به امارات متحده عربی داشت که نمایش از تقویت روند نزدیکی اسراییل به این امیرنشین حاشیه جنوبی خلیج فارس است.

به نقل از نیویورک تایمز، نفتالی بنت در بدو سفر با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ، رئیس امارات متحده عربی دیدار کرد، درست بیش از یک هفته پس از امضای توافقنامه تجارت آزاد بین اسرائیل و امارات انجام شد که نشانه دیگری از تعمیق روابط بین اسرائیل و امارات بود.

برخی از دولت های عربی، با میانجی گری ایالات متحده و علی رغم عدم بهبود وضعیت فلسطینیان در سرزمین های اشغالی، روابط خود را با اسراییل برقرار کرده اند. اسرائیل و امارات کمتر از دو سال پیش و با میانجیگری دولت ترامپ ، روابط دیپلماتیک کامل برقرار کردند. روندی که با توافقات بین اسرائیل و بحرین، مراکش و سودان تسریع شد.

چندین دهه پیش با مصر و اردن معاهدات صلح امضا کرد،این در حالی است که شرایط امنیتی پابرجا است.

در مقابل، روابط اسرائیل با امارات متحده عربی به طور قابل توجهی گرمتر و دوستانه تر بوده است. پس از سال‌ها روابط آرام و غیررسمی، معاملات تجاری آشکار شد، پروازهای مستقیم متعدد روزانه بین تل‌آویو و شهرهای امارات متحده عربی انجام می‌شود و صدها هزار اسرائیلی تعطیلات خود را در دبی سپری کرده‌اند.

نخست وزیر اسرائیل صبح پنجشنبه هنگام ترک اسرائیل گفت که برای ابراز تسلیت به ابوظبی، پایتخت امارات، به مناسبت درگذشت شیخ خلیفه بن زاید، رئیس‌جمهور این کشور در ماه گذشته، می‌رود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »