... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 7:11 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0

شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان آغاز به کار کرد

شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان به همراره رونمایی از پوستر جشنواره امروز سه‌شنبه با هدف پرورش استعدادهای موسیقی استان در سینما هلال اهواز آغاز به کار کرد.

سیاست شرق _ مراسم افتتاحیه و رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان امروز (سه‌شنبه ۲۴ خرداد) در سینما هلال اهواز برگزار شد.

به نقل از خبرگزاری شبستان، «مرتضی جمشیدی» در این مراسم با اشاره به تاکید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر برگزاری جشنواره موسیقی جهت ایجاد نشاط در استان اظهار کرد: این جشنواره در از ۲۴ تا ۲۷ خرداد در دو بخش رقابتی و جنبی با هدف بررسی و پرورش استعدادهای حوزه موسیقی استان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: این جشنواره فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی استعدادهای موسیقی استان است و با این جشنواره‌ها چهره هنرمندان موسیقی در سطح استان و کشور شکوفا می‌شود، از این رو باید از این رویدادها حمایت کرد.

وی اضافه کرد: این جشنواره در چهار گروه سنی زیر ۱۵ سال، ۱۵ تا ۱۸ سال، ۱۹ تا ۲۳، ۲۴ تا ۲۹ سال و در سه گرایش موسیقی سنتی، محلی و کلاسیک برگزار می‌شود و رشته‌های شرکت‌کننده از تنوع خوبی برخوردار است.

«فریدون وزیری»، رئیس انجمن موسیقی خوزستان نیز تصریح کرد: این جشنواره به همت انجمن موسیقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با هدف حمایت از گونه‌های مختلف موسیقی استان، ایجاد بستر و زیرساخت‌های فرهنگی به منظور پرورش نسل جوان موسیقی، ارتقای ذائقه شنیداری و پویایی جامعه هنری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آخرین جشنواره موسیقی استان در سال ۱۳۹۵ برگزار شد ابراز داشت: فراخوان شانزدهمین جشنواره موسیقی دی ماه ۱۴۰۰ در دو بخش رقابتی و جنبی منتشر شد.

وی افزود: در بخش رقابتی از ۴۶۳ اثر رسیده به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره موسیقی، ۲۰۵ اثر برای مرحله اجرای صحنه‌ای پذیرفته شدند و آثار رسیده به این جشنواره در سه بخش محلی، سنتی، کلاسیک و در رشته‌های آواز سنتی و محلی، عود، ویولن کلاسیک و ایرانی، گیتار کلاسیک و فلامنکو، دف، تمبک، تار، سه تار، کمانچه،سنتور،فلوت و پیانو به رقابت خواهند پرداخت.

وزیری خاطر نشان کرد: در بخش جنبی جشنواره نیز علاوه بر بخش پژوهش موسیقی، به اجرای گروه‌های مطرح استان در قالب کنسرت‌های محلی، سنتی، کلاسیک و پاپ اختصاص دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »