... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - 5:19 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

موافقت سوریه با ارسال کمک های سازمان ملل به مناطق تحت کنترل مخالفان

دمشق به مدت ۶ ماه، اجازه عبور کمک‌های بشردوستانه را از طریق گذرگاه باب الحوا، از طریق ترکیه، به مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه در شمال غربی کشور نیست، را می دهد.
گذرگاه باب الحوا، گذرگاه اصلی ترکیه به مناطق تحت کنترل مخالفان در شمال غربی سوریه است.

سیاست شرق _ بسام صباغ، نماینده سوریه در سازمان ملل، روز پنجشنبه، اعلام کرد که دمشق به مدت ۶ ماه، اجازه عبور کمک‌های بشردوستانه را از طریق باب الحوا، گذرگاه اصلی مرزی ترکیه، به مناطقی که تحت کنترل مخالفان در شمال غربی کشور را، می دهد.

به نقل از الجزیره، صباغ طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که دمشق «تصمیم حاکمیتی گرفته است تا با همکاری و هماهنگی کامل، به سازمان ملل و آژانس‌های ذی‌صلاح آن اجازه دهد از گذرگاه باب الحوا، برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان نیازمند در شمال غرب سوریه، برای مدت ۶ماه از ۱۳ جولای استفاده کنند.

تصمیم سوریه پس از آن اتخاذ شد که استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، گفت که سازمان ملل در تلاش است تا مکانیسم ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه را دوباره فعال کند.

دوجاریک روز پنجشنبه گفت که گوترش خواستار تمدید دوره مکانیسم کمک رسانی که دو روز پیش به پایان رسید، برای ۱۲ ماه دیگر شد.

وی با بیان اینکه دبیرکل سازمان ملل متحد در حال برگزاری جلسات و گفتگو در این زمینه است، ابراز امیدواری کرد که تلاش های وی با موفقیت به پایان برسد.

سه‌شنبه گذشته، روسیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که به دنبال تمدید مکانیسم ارسال کمک‌های بشردوستانه در سراسر مرز ترکیه بود، وتو کرد، اقدامی که با انتقاد نماینده آمریکا در شورای امنیت مواجه شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »