... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - 4:48 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رهبران آلمان، فرانسه، ایتالیا از اوکراین دیدن کردند/کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

این سه رهبر اتحادیه اروپا همگی با انتقادات ناشی از مواضع خود نسبت به ولادیمیر پوتین پس از حمله روسیه به اوکراین مواجه هستند.

سیاست شرق _ رهبران آلمان، فرانسه و ایتالیا – که همگی در گذشته از سوی کیف به دلیل حمایت محتاطانه، مورد انتقاد قرار گرفته بودند – روز پنجشنبه به طور مشترک وارد کیف پایتخت اوکراین شدند‌.

به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از ورود به کیف به همراه اولاف شولتز صدراعظم آلمان و ماریو دراگی، رئیس‌جمهور ایتالیا ، گفت: این پیام وحدتی است که ما برای اوکراینی‌ها ارسال می‌کنیم.

کلاوس یوهانیس رئیس جمهور رومانی نیز به این سه رهبر اروپایی در کیف پیوست.

با شروع بازدید، آژیرهای حمله هوایی به صدا درآمد. آنها از خرابه‌های ایرپین، حومه کیف که در اوایل جنگ ویران شده بود، بازدید کردند.

در حالی که این سه رهبر اتحادیه اروپا همگی با انتقادات ناشی از مواضع خود نسبت به ولادیمیر پوتین پس از حمله روسیه به اوکراین مواجه هستند.

با این حال، تصمیم این سه نفر برای سفر مشترک نمادین، یک روز قبل از اینکه کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا انتظار می‌رود پیشبرد تلاش اوکراین برای پیوستن به این بلوک را توصیه کند و انتظار می‌رود رهبران اتحادیه اروپا در نشست بعدی آن را تایید کنند.

اوکراین تنها چهار روز پس از حمله روسیه به اتحادیه اروپا در فوریه درخواست پیوستن کرد و چهار روز بعد مولداوی و گرجستان نیز درخواست کردند.

در همین رابطه، وزرای دفاع ناتو نیز در بروکسل نشستی داشتند و انتظار می‌رفت که وعده‌های بیشتری در مورد تسلیحات اضافی برای کیف اعلام کنند.

کمک یک میلیارد دلاری آمریکا

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه متعهد شد یک میلیارد دلار کمک جدید شامل سامانه‌های موشکی ضد کشتی، موشک‌های توپخانه‌ای و گلوله‌های هویتزر ارائه کند.

اوکراین مدت‌هاست که از شولتز به خاطر آنچه که به عنوان تحویل آهسته تسلیحات آلمان و عدم تمایل به قطع روابط اقتصادی با مسکو می‌داند، انتقاد می‌کند و در این ماه از مکرون عصبانی بود که در مصاحبه‌ای گفته بود روسیه نباید «تحقیر شود».ایتالیا همچنین طرح صلحی را پیشنهاد کرده است که اوکراینی‌ها نگرانند این طرح منجر به فشار بر آنها برای واگذاری قلمرو خود شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »