... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - 9:25 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

فاطمه پیمان، بانوی مسلمان افغانستانی، به پارلمان استرالیا راه یافت

فاطمه پیمان، اولین زن مسلمان  افغانستانی است که از طرف حزب کارگر، وارد پارلمان استرالیا شد. 

سیاست شرق _ رسانه‌های استرالیا روز دوشنبه، (۳۰ خرداد) گزارش دادند که «فاطمه پیمان» اولین زن مسلمان از افغانستان و با حجاب اسلامی است که از طرف حزب کارگر، وارد مجلس سنای این کشور شد. 

به نقل از یورونیوز ، فاطمه پیمان که در حال حاضر، ۲۷ سال سن دارد و ساکن شهر پرث، مرکز استرالیای غربی است، در ۴ سالگی همراه با والدین و خواهر و برادرش به استرالیا پناهنده شد. او می‌گوید: «داستان من به سال ۱۹۹۹ برمی‌گردد، زمانی که پدرم سوار قایق شد، اقیانوس هند را پشت سر گذاشت تا زندگی بهتری برای سه فرزند و همسرش فراهم کند.»

پدرش اوایل پناهندگی در آشپزخانه‌ای کارگری می‌کرد، او سپس نگهبان شد و مدتی هم راننده تاکسی بود. مادرش هم پیش از آن که کسب و کار کوچکی در زمینه آموزش رانندگی به راه بیندازد، خانه‌دار و مراقب فرزندانش بود.

خانم پیمان به گفته خودش همواره تحت تاثیر سخت‌کوشی پدر و مادرش بوده و به ویژه پس از آن که در سال ۲۰۱۸ پدرش را به دلیل ابتلا به بیماری سرطان خون از دست داده، مصمم می‌شود که نماینده استرالیایی‌های سخت‌کوشی همچون پدر و مادرش شود. او برای تحقق این هدف، به عضویت حزب کارگر درمی‌آید و عاقبت نیز به مجلس استرالیا راه می یابد. هدفی که به راحتی به آن دست نیافته است.

راهیابی این بانوی محجبه افغانستانی به پارلمان استرالیا در حالی است که طالبان برای درس خواندن زنان افغانستان، شرایط سختی را ایجاد کرده است و مدارس دخترانه، از زمان روی کارآمدن طالبان در افغانستان بازگشایی نشدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »