... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۰۱ تیر ۱۴۰۱ - 7:22 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کره جنوبی، با ماهواره بر ساخت خود، دو ماهواره را در مدار زمین قرار داد

جنوبی به رویای خود برای تبدیل شدن به یک بازیگر جدید در صنعت فضایی و استقرار ماهواره های جاسوسی خود برای نظارت بهتر بر اقدامات کره شمالی جامع عمل پوشاند.

سیاست شرق _ کره جنوبی اعلام کرد که با موفقیت یک ماهواره کوچک، اما کارآمد را با استفاده از اولین موشک ساخت خود را در روز سه شنبه به مدار زمین پرتاب کرد.

به نقل از پوهانگ با این اقدام، کره جنوبی به رویای خود برای تبدیل شدن به یک بازیگر جدید در صنعت فضایی و استقرار ماهواره های جاسوسی خود برای نظارت بهتر بر اقدامات کره شمالی جامع عمل پوشاند.

موشک سه مرحله ای که توسط موسسه تحقیقات هوافضای دولتی کره به همراه صدها شرکت محلی ساخته شده است، ساعت ۴ بعد از ظهر سه شنبه از مرکز فضایی نارو در گوهونگ در جنوب غربی کره جنوبی به فضا پرتاب شد.

هفتاد دقیقه پس از پرتاب، کره جنوبی اعلام کرد که نوری در ماموریت خود موفق شده است یک ماهواره ۳۵۷ پوندی و همچنین یک ماهواره ۱.۳ تنی را به مدار ۴۳۵ مایلی بالاتر از زمین قرار دهد.

لی،جونگ هو، وزیر علم و فناوری کره جنوبی، با اعلام موفقیت این ماموریت در طی یک کنفرانس خبری تلویزیونی ملی، گفت: “علم و فناوری کره جنوبی امروز گام بزرگی به جلو برداشت.” ما پایه و اساس پرتاب ماهواره‌های خود را در زمانی که بخواهیم ایجاد کرده‌ایم، دیگر مجبور نیستیم به موشک‌ها و ایستگاه‌های پرتاب کشورهای دیگر وابسته باشیم.»

برای چندین دهه، کره جنوبی آرزوی پیوستن به باشگاه کشورهایی را که قادر به پرتاب ارتباطات و ماهواره های دیگر در مدار با استفاده از راکت های داخلی هستند را داشت. 

پس از تأخیرها و شکست های متعدد، کره جنوبی برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ یک ماهواره را برای اهداف تحقیق و توسعه در مدار قرار داد. اما موشک دو مرحله ای مورد استفاده برای این مأموریت – Naro – به طور مشترک با روسیه ساخته شد. کره جنوبی نزدیک به ۱.۹ تریلیون وون (۱.۵ میلیارد دلار) را برای توسعه نوری ۲۰۰ تنی، که به نام Korea Space Launch Vehicle-II نیز شناخته می شود، با فناوری خاص خود هزینه کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »