... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - 8:13 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران/ ۶فرد و ۱۷ شرکت اعلام شدند

دولت بایدن، به رغم شعار دیپلماسی در قبال ایران، در تازه ترین اقدام اسامی افراد جدیدی را به بهانه‌های مرتبط با ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

سیاست شرق _ وزارت خزانه داری آمریکا، روز پنجشنبه به وقت محلی، در تداوم رویکرد دوگانه دیپلماسی و فشار حداکثری، اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی در ارتباط با ایران وضع کرده است.

آمریکا اسامی ۶ فرد که تابعیت‌های ایرانی، سوئیسی، لبنانی و فرانسوی دارند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. ۱۷ شرکتی که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند در امارات، سوئیس، جزایر مارشال، سنگاپور و ترکیه قرار دارند. ۱۱ کشتی هم که تحت پرچم پاناما، جیبوتی و لیبری، جزایر کوک هستند در این فهرست قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا که در سالهای اخیر به بهانه مختلف به جنگ اقتصادی با ایران برخواسته است، با تدوام این رویکرد در دولت بایدن نیز، به رغم شعار دیپلماسی در قبال ایران، در تازه ترین اقدام اسامی افراد جدیدی را به بهانه‌های مرتبط با ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای ادعا کرد اعضای یک شبکه بین‌المللی را که با تجارت نفت اقدام به درآمدزایی برای حزب‌ الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کرده اند، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

این نهاد آمریکا همچنین مدعی شد فهرست تحریم‌های امروز اسامی چندین فرد و شرکت صوری را شامل می‌شود.

فارس هم نوشت: آمریکا اسامی ۶ فرد که تابعیت‌های ایرانی، سوئیسی، لبنانی و فرانسوی دارند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

۱۷ شرکتی که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند در امارات، سوئیس، جزایر مارشال، سنگاپور و ترکیه قرار دارند.

۱۱ کشتی هم که تحت پرچم پاناما، جیبوتی و لیبری، جزایر کوک هستند در این فهرست قرار گرفته‌اند.

به گزارش سیاست شرق، دولت جو بایدن که پیش از این دیپلماسی را همچنان نقشه راه مواجهه با ایران اعلام کرده بود، طی ماههای اخیر، بسته های تحریمی متعددی را، به بهانه های مختلف از جمله کمک تسلیحاتی ایران به روسیه، نقض حقوق بشر، مسئله هسته ای و مداخله در کشورهای متحد آمریکا در منطقه، نسبت به ایران وضع کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »