... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - 9:33 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پاسخ پوتین به ادعای جنسیتی جانسون نسبت وی درباره جنگ اوکراین

جانسون در نشست گروه ۷ در کوهستان‌های باواریا عکسی از پوتین در کوه‌های روسیه در حالی که پیراهن به تن نداشته و در حال اسب سواری است مورد تمسخر قرار داده بود.

سیاست شرق _ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه به ادعای جنسیتی و بی ربط بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، نسبت به خودش در حاشیه نشست‌های ناتو و گروه هفت واکنش نشان داد.

به نقل از «رویترز» ولادیمیر پوتین در واکنش به ادعای جنسیتی بوریس جانسون درباره اینکه اگر پوتین یک زن بود، هرگز به اوکراین حمله نمی‌کرد، حمله انگلیس به جزایر فالکلند آرژانتین در زمان نخست‌وزیری «مارگارت تاچر» در انگلیس را یادآور شد.

پوتین گفت: «می‌خواهم رخدادهایی در تاریخ معاصر را یادآور شوم، زمانی که مارگارت تاچر تصمیم گرفت عملیات نظامی علیه آرژانتین در جزایر فالکلند به راه بیندازد. پس یک زن تصمیم گرفت عملیات نظامی انجام دهد».

رئیس جمهور روسیه افزود: «بنابراین ارجاعات نخست‌وزیر بریتانیا درباره آنچه امروزه در حال وقوع است خیلی دقیق نیست. جزایر فالکند کجا قرار دارد و بریتانیا در کدام قسمت جهان است؟ اقدامات تاچر چیزی نبود جز جاه‌طلبی امپریالیستی و میل به تأیید این جایگاه امپریالیستی».

از سوی دیگر، جانسون در نشست گروه ۷ در کوهستان‌های باواریا عکسی از پوتین در کوه‌های روسیه در حالی که پیراهن به تن نداشته و در حال اسب سواری است مورد تمسخر قرار داده بود.

جانسون در جمع سران گروه هفت گفته بود آن‌ها نیز می‌توانند در کوه‌های باواریا پیراهن‌های خود را درآورند تا «نشان دهند سرسخت تر از پوتین» هستند.

پوتین روز پنجشنبه در واکنش به این لفاظی جانسون گفت، رهبران کشورهای غربی برخلاف وی، اهل ورزش نبوده و در مقابل بیش از حد الکل مصرف می‌کنند.

رئیس جمهور روسیه گفت، اینکه سران کشورهای غربی پیراهن خود را دربیاورند، صحنه «مشمئز کننده‌ای» را رقم خواهد زد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »