... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - 2:00 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

به ابتکار تابون رئیس جمهور الجزایر، محمود عباس و اسماعیل هنیه دیدار کردند

الجزایر تلاش‌های میانجی‌گری را برای آشتی میان جناح‌های مختلف فلسطینی، به منظور آماده‌سازی برای کنفرانسی پیش از اجلاس سران کشورهای عربی که در نوامبر آینده در الجزایر برنامه‌ریزی شده بود، آغاز کرد.
دیدار محمود عباس و اسماعیل هنیه با حضور عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر در حاشیه شرکت هیئت فلسطینی در جشن شصتمین سالگرد استقلال الجزایر (فرانسه) انجام شد.

سیاست شرق _ عبدالمجید تبون رئیس‌جمهور الجزایر شامگاه سه‌شنبه نشستی را برگزار کرد که در آن محمود عباس رئیس‌جمهور فلسطین با هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی آن تشکیل شد.

به نقل از الجزیره، این نشست در کاخ کنگره در غرب الجزیره پایتخت این کشور و در حاشیه شرکت هیئت فلسطینی در جشن شصتمین سالگرد استقلال این کشور از فرانسه در ۵ ژوئیه ۱۹۶۲ برگزار شد. .

در این نشست علاوه بر عباس و هنیه، زیاد عمر معاون نخست وزیر فلسطین، ماجد فرج رئیس اطلاعات فلسطین، محمد الحبش رئیس دادگستری فلسطین و سامی ابوزهری رهبر حماس شرکت کردند.تلویزیون صحنه هایی را پخش کرد که در آن عباس، هنیه و بقیه رهبران در یک جلسه حضور داشتند و رئیس جمهور تبون در وسط آن حضور داشتند.

تلویزیون الجزایر محتوای این دیدار را که آن را “تاریخی” توصیف کرد، گزارش نکرد.

فلسطین از تابستان ۲۰۰۷، زمانی که حکومت وحدت ملی فروپاشید و حماس کنترل نوار غزه را به دست گرفت، با توجه به اختلافاتی که هنوز با جنبش آزادیبخش ملی فلسطین (فتح) به رهبری رئیس جمهور عباس وجود دارد، تقسیم شده است.

تلاش برای آشتی

خبرگزاری فلسطین نیز به نوبه خود گزارش داد که عباس با تبون راه های تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور و دو ملت برادر و همچنین بسیاری از موضوعات بین المللی و منطقه ای مورد علاقه مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در بیانیه ای توضیح داد که در این دیدار چند مقام فلسطینی از جمله اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس حضور داشتند.

در حالی که حماس در بیانیه ای کوتاه در وب سایت خود اعلام کرد که رئیس جمهور تبون در حاشیه دیدار برادر مجاهد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در دیداری برادرانه پذیرفت. جشن سالگرد استقلال الجزایر

ماه‌ها پیش، الجزایر تلاش‌های میانجی‌گری را برای آشتی میان جناح‌های مختلف فلسطینی، به منظور آماده‌سازی برای کنفرانسی پیش از اجلاس سران کشورهای عربی که در نوامبر آینده در الجزایر برنامه‌ریزی شده بود، آغاز کرد.

محمود عباس در دسامبر ۲۰۲۱ از الجزایر بازدید کرد و دو طرف در آن زمان توافق کردند تا الجزایر میزبان کنفرانسی برای آشتی فلسطینی باشد که قبل از نشست سران عرب برگزار می شود.

پس از سفر عباس، هیئت‌هایی از جناح‌های فلسطینی برای گفتگو در مورد پرونده آشتی دیدار کردند و مقامات الجزایری تأیید کردند که هدفشان شنیدن پیشنهادها و دیدگاه‌های هر یک از طرفین در مورد پرونده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »