... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - 1:15 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0
در پاسخ به درخواست وزیرخارجه امریکا:

لاوروف: روسیه آماده مذاکره برای حل بحران غلات اوکراین است

لاوروف: ما آماده مذاکره با همکاران اوکراینی و ترکیه ای خود در مورد مشکل غلات هستیم، این مشکل راه حل هایی دارد.

سیاست شرق _ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود آنتونی بلینکن از روسیه، برای خروج غلات از اوکراین، آمادگی کشورش را برای مذاکره با ترکیه و اوکراین برای حل بحران غلات اعلام کرد.

به نقل از الجزیره، لاوروف از جزیره بالی اندونزی که در نشست وزرای خارجه گروه بیست شرکت می کند، گفت: روسیه و ترکیه آماده هستند تا از ایمنی کشتی های حامل غلات تا تنگه های خارج از آب های اوکراین اطمینان حاصل کنند.

لاوروف ضمن اشاره به اینکه، روسیه از حل مشکل غلات جهانی با استفاده از ذخایر غلات روسیه بدش نمی‌آید، خاطرنشان کرد: “محدودیت‌های یکجانبه غرب مربوط به تامین امنیت کشتی‌های روسی و ممانعت از ورود آنها به بنادر باعث ایجاد مشکل در نحوه پرداخت هزینه محصولات غذایی می‌شود.”

وی افزود: «اگر غرب واقعاً می‌خواهد غلات اوکراینی را از بنادر دریای سیاه خارج کند، کیف باید مجبور شود این بنادر را از مین‌ها پاکسازی کند و به کشتی‌ها اجازه دهد آب‌های اوکراین را ترک کنند».

وی افزود: “ما آماده مذاکره با همکاران اوکراینی و ترکیه ای خود در مورد مشکل غلات هستیم، این مشکل راه حل هایی دارد. اوکراین باید محاصره بنادر خود را بردارد، مین ها را از آنها بردارد و از خروج ایمن کشتی ها اطمینان حاصل کند.”

یک مقام دیپلماتیک غربی گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در گفتگوهای پشت درهای بسته گروه بیست در بالی، خطاب به همتای روسی خود، از مسکو خواست تا اجازه ارسال غلات از اوکراین را بدهد.

به گفته این مقام غربی – که در آنجا حضور داشت – بلینکن پس از امتناع از ملاقات خصوصی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: “از نظر همکاران روسی ما، اوکراین کشور شما نیست و غلات آن غلات شما نیست. چرا بنادر این کشور را می بندید؟ شما باید اجازه دهید غلات خارج شوند.”

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »