... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - 6:47 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با CNN عنوان شد؛

جان بولتون: در طراحی کودتا در کشورهای خارجی نقش داشتم

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در دوره ترامپ، اعتراف کرد که در طراحی کودتا در کشورهای خارجی نقش داشته است.

سیاست شرق _ جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در دوره دونالد ترامپ، در یک برنامه تلویزیونی در شبکه «سی‌.ان.ان» هنگام بحث درباره حمله طرفداران ترامپ به کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۰، گفت: من خودم در طراحی کودتا در کشورهای خارجی نقش داشته ام.

در این برنامه بین بولتون و جیک تپر، مجری شبکه «سی‌.ان.ان» در مورد اینکه «آیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با عدم پذیرش نتایج انتخابات تلاش کرد تا در ۶ ژانویه کودتا کند»، بحث و مشاجره رخ داد.

بولتون با تاکید بر اینکه وقایع ۶ ژانویه «یک کودتای به دقت برنامه‌ریزی‌شده نبوده»، عنوان داشت: ترامپ توانایی آن را نداشت که اینطور عمل کند، او به راحتی از یک ایده به ایده دیگر می پرید.

جیک تپر در واکنش به این اظهارات بولتون، گفت: لازم نیست برای انجام کودتا بسیار باهوش باشید.بولتون نیز تصریح کرد: به عنوان کسی که به طراحی کودتا در کشورهای دیگر نقش داشته می‌گویم که با این نظر مخالفم؛ این امر کار زیادی می‌طلبد. این کاری نیست که ترامپ انجام دهد. ترامپ مدام تغییر نظر می‌داد. در نهایت، او راه را برای ورود شورشیان به کنگره باز کرد، اما نه برای سرنگونی قانون اساسی.

در پی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، دونالد ترامپ از پذیرش پیروزی جوبایدن در انتخابات این کشور خودداری نمود و سپس طرفداران خود را به حضور در خیابان ها فراخواند‌، که در نهایت منجر به هجوم طرفداران وی به کنگره امریکا و تخریب وسایل و. سرقت از آنجا شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »