... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ تیر ۱۴۰۱ - 10:58 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

خشم روسیه از اقدام لیتوانی علیه منطقه کالینینگراد

این تصمیم لیتوانی مسکو را خشمگین کرده است چرا که لیتوانی همچون لهستان عضو ناتو است و محدودیت هایی را علیه منطقه کالینینگراد وضع کرده است.

سیاست شرق _ همزمان با دیدار رهبران روسیه و بلاروس در سن پترزبورگ، درباره تصمیم لیتوانی برای جلوگیری از حمل و نقل بعضی اقلام و محموله‌ها به منطقه کالینگراد روسیه در سواحل بالتیک ابراز نگرانی شد.

به نقل از اسپوتنیک، این تصمیم لیتوانی مسکو را خشمگین کرده است چرا که لیتوانی همچون لهستان عضو ناتو است و محدودیت هایی را علیه منطقه کالینینگراد وضع کرده است.

در همین رابطه، گیتاناس ناوسدا، رئیس جمهوری لیتوانی در شبکه های اجتماعی نوشت که ویلنیوس اجازه نخواهد داد از طریق خاک لیتوانی برای ترانزیت محموله های روسیه “دالان” گذاشته شود، زیرا قصد ندارد تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه را نقض کند.

در متن پیام نائوسدا آمده است: واضح است که لیتوانی باید از تحریم‌های اتحادیه اروپا پیروی کند و خواهد کرد. لیتوانی باید جریان کالاهای عبوری از خاک خود را کنترل کند.

وی خاطرنشان کرد که لیتوانی قاطعانه با ارائه هرگونه دالانی مخالف است. ناوسدا تاکید کرد که این موقعیت را به رهبری اتحادیه اروپا خواهد آورد. علاوه بر این، رهبر لیتوانی خواستار آن شد که دولت رایزنی های فوری را با کمیسیون اروپا در مورد این موضوع آغاز کند.

از ۱۸ ژوئن، راه آهن لیتوانی ترانزیت برخی از کالاها از روسیه به منطقه کالینینگراد را متوقف کرده است.

لوکاشنکو در دیدار با پوتین در همین رابطه گفت به زعم او اقدام لیتوانی «به نوعی اعلان جنگ» است و رفتاری «غیرقابل‌قبول» است.

کالینینگراد منطقه‌ای استراتژیک و مقر ناوگان بالتیک روسیه است که با خاک روسیه مرز زمینی ندارد. این منطقه برای تامین نیازهایش به حمل‌و‌نقل ریلی از لیتوانی وابستگی شدید دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »