... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 8:07 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

روابط کره شمالی و روسیه، گسترش می یابد

در این بیانیه آمده است که تلاش های مشترک آنها برای خنثی کردن تهدیدها و تحریکات "نیروهای نظامی متخاصم"، آنها را محدود کرده است.

سیاست شرق _ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در نامه‌ای به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، پیشنهاد کرد” دو کشور روابط نزدیک‌تری داشته باشند.”

به نقل از اسکای نیوز، رسانه دولتی کره شمالی( KCNA) گزارش دادند، در نامه پوتین، پیشنهاد شده است تا “روابط جامع و سازنده دوجانبه را با تلاش مشترک گسترش دهند.”

در این نامه که در روز آزادی کره شمالی به پیونگ یانگ تحویل داده شد، آمده است: این اتحاد به “تقویت امنیت و ثبات شبه جزیره کره و منطقه شمال شرق آسیا” کمک می کند.

کیم، رهبر کره شمالی، در پاسخی جداگانه گفت که از آنجایی که دوستی روسیه و کره شمالی در جنگ جهانی دوم با پیروزی بر ژاپن شکل گرفت، “همکاری، حمایت و همبستگی استراتژیک و تاکتیکی” بین دو کشور به سطح جدیدی رسیده است.

در این بیانیه آمده است که تلاش های مشترک آنها برای خنثی کردن تهدیدها و تحریکات “نیروهای نظامی متخاصم”، آنها را محدود کرده است.

KCNA “نیروهای متخاصم” را اعلام نکرد، اما معمولاً از این اصطلاح برای اشاره به « ایالات متحده و متحدانش» استفاده می کند.

در ماه ژوئیه، رهبر کره شمالی گفت که این کشور آماده است تا در مواجهه با درگیری های نظامی احتمالی با ایالات متحده یا کره جنوبی،از توان بازدارنده هسته ای خود، له طور سریع و دقیق استفاده کند.

همچنین در ماه ژوئیه، کره شمالی دو “جمهوری خلق” جدا شده از سوی روسیه در شرق اوکراین را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت و مقامات کره، احتمال اعزام کارگران کره شمالی به آنجا را برای کمک در ساخت و ساز و سایر بخش ها مطرح کردند.

اوکراین که از فوریه ۲٠۲۱ و پس از تهاجم روسیه که توسط پوتین به عنوان یک “عملیات نظامی ویژه” توصیف شده است، بلافاصله روابط خود را با پیونگ یانگ قطع کرد.

روز دوشنبه، کشورهای سراسر اروپا درخواست‌ها را از اتحادیه اروپا برای محدود کردن یا مسدود کردن ویزای کوتاه مدت شینگن برای شهروندان روسیه افزایش دادند.

اوکراین، استونی، لتونی، فنلاند و جمهوری چک خواستار اعمال محدودیت های جدید شده اند.  لهستان نیز در حال بررسی محدودیت های ویزا برای گردشگران روسی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »