... امروز: پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - 0:51 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سلطان عمان، وارد تهران شد

پادشاه عمان در راستای تقویت روابط دوستانه دوکشور در زمینه های مختلف و گسترش همکاری ها و بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان به مدت دو روز به تهران سفر کرده است.

سیاست شرق _«هیثم بن طارق آل سعید»، سلطان عمان، جهت دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران، در فرودگاه مهرآباد تهران، مورد استقبال معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت.

محمد مخبر، عصر روز یکشنبه، ورود «هیثم بن طارق» و هیات همراه، برای سفری دو روزه به ایران را خوشامد گفت و با اشاره به روابط دیرینه و ظرفیت های گسترده دو کشور، اظهار امیدواری کرد این سفر برای دو ملت ایران و عمان و کشورهای منطقه منشا خیر و برکت باشد.

در ادامه، مراسم استقبال «سید ابراهیم رئیسی» از پادشاه عمان، با نواختن سرود ملی دو کشور در مجموعه فرهنگی سعدآباد همراه شد و سپس از یگان تشریفات حاضر در محل سان دیده و هیات های عالیرتبه همراه را، به یکدیگر معرفی کردند و پس از آن، مذاکرات خصوصی رئیس جمهور با سلطان عمان برگزار شود.

پادشاه عمان در راستای تقویت روابط دوستانه دوکشور در زمینه های مختلف و گسترش همکاری ها و بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان به مدت دو روز به تهران سفر کرده است.

سلطان هیثم بن طارق را در این سفر «شهاب بن طارق آل سعید» معاون نخست وزیر در امور دفاعی، «خالد بن هلال آلبوسعیدی» وزیر دیوان سلطنت، «سلطان بن محمد النعمانی» وزیر دفتر سلطنت، «بدر بن حمد آلبوسعیدی» وزیر خارجه، «سلطان بن سالم الحبسی» وزیر دارایی، «حمد بن سعید العوفی» رئیس دفتر ویژه پادشاهی، «عبدالسلام بن محمد المرشدی» رئیس سازمان سرمایه گذاری، «قیس بن محمد الیوسف» وزیر صنعت و تجارت، «سالم بن ناصر العوفی» وزیر نیرو ‌و معدن، «عبدالله بن خمیس الرئیسی» رئیس ستاد نیروهای مسلح و «ابراهیم بن احمد المعینی» سفیر عمان در تهران همراهی می کنند.

پادشاه عمان پیش از این سفر به مصر رفته و با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرده بود.

منابع خبری می گویند پادشاه عمان درخصوص وساطت میان تهران و قاهره و تلاش برای نزدیک کردن روابط دو کشور با عبدالفتاح السیسی رایزنی کرده است

گفته می شود، سلطان عمان طی دو روز اقامت در تهران برنامه های فشرده ای خواهد داشت.

گفت و گو و رایزنی درباره روابط میان ایران و عمان و امضای چند سند همکاری در راستای تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی از جمله اهداف مهم سفر دو روزه سلطان عمان به تهران است.

سید ابراهیم رئیسی، در روز دوم خرداد سال گذشته به عمان سفر کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »