... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 9:29 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

ادعای واشنگتن ‌پست: تمایل ایران برای مذاکره، یک تله است!

این روزنامه آمریکایی در مقاله اخیر خود همچنین به دولت جو بایدن توصیه کرد که برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را از طریق تشدید تحریم‌های اقتصادی و همراه کردن متحدان اروپایی‌اش مهار کند.

سیاست شرق _ روزنامه واشینگتن پست، روز سه‌شنبه ۱۳ ژوئن/۲۳ خردادماه، با انتشار یک مقاله تحلیلی، مدعی شد که تمایل ایران برای رسیدن به توافق هسته‌ای با آمریکا، یک «تله» است و افزود که دولت ایالات متحده نباید در دام ایران بیفتد.

واشنگتن پست در مقاله روز سه‌شنبه خود با اشاره به اظهارات مقامات جمهوری اسلامی ایران نوشت که تهران در پی توافقی است، که آمریکا باید از آن امتناع کند. 

این روزنامه آمریکایی در مقاله اخیر خود همچنین به دولت جو بایدن توصیه کرد که برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را از طریق تشدید تحریم‌های اقتصادی و همراه کردن متحدان اروپایی‌اش مهار کند.

توصیه روزنامه واشینگتن پست به دولت بایدن، در حالی است که تحریم‌های اقتصادی آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، از زمان روی کار آمدن جو بایدن در سال ۲۰۲۱، همچنان برقرار و افزایش نیز یافته است. تحریم هایی که با خروج آمریکا از برجام در سال ۲٠۱۸، بازگردانده و تشدید نیز شده اند.

این روزنامه همچنین نوشت که، مقامات دولت بایدن بارها اعلام کرد‌ه‌اند که برای بازداشتن ایران از آنچه “ساخت سلاح هسته‌ای” عنوان شده، مصمم‌اند، اما تاکنون کاری در این زمینه انجام نداده‌اند!

بنا به ادعای واشنگتن پست، ایران به هسته‌ای شدن نزدیک‌تر شده است.  

مقاله تحلیلی واشینگتن پست، در حالی است که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، اخیرا توافقات خوبی برای ادامه همکاری داشته اند و از سویی دیگر، آژانس های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده اند: شواهدی مبنی بر اقدامات ایران برای ساخت سلاح اتمی، بدست نیاورده اند.

گفتگوهای «غیرمستقیم و با واسطه» ایران با آمریکا 

یک روز پس از اظهارات رهبر انقلاب اسلامی ایران مبنی بر اینکه:«توافق با غرب، در صورت دست نخوردن زیرساخت هسته‌ای اشکالی ندارد»، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه ۱۲ژوئن، گفتگوهای هسته‌ای «غیرمستقیم و با واسطه» با آمریکا را تایید کرد.    

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود به گزارش‌های منتشر شده درمورد  مذاکرات تهران و واشنگتن در عمان واکنش نشان داد و گفت که این گفتگوها «مخفیانه» نبوده است.

در این نشست خبری همچنین از «تلاش‌های مقامات عمان» برای میانجیگری در زمینه گفتگوهای تهران و واشنگتن استقبال کرد.

در همین حال، ناصر کنعانی با اشاره به اخبار مبنی بر مذاکره با آمریکا برای رسیدن به توافق موقت، این خبر را رسما تکذیب کرد. وی تاکید کرد که مبنای گفت وگوها همان توافق امضاشده برجام(۲٠۱۵) است و چارچوب جدیدی وجود ندارد.

افزون بر این، ناصر کنعانی در ادامه  تصریح کرد که موضوع آزادی زندانیان نیز در گفتگوهای «غیرمستقیم و با واسطه» جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا مطرح شده است.

پیش‌ از این  نیز روزنامه فایننشال تایمز با انتشار گزارشی در مورد مذاکرات غیرمستقیم هسته‌ای میان ایران و آمریکا اعلام کرده بود که دو کشور گفتگوهایی در مورد امکان تبادل زندانی داشته‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »