... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - 6:33 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
در پی ناآرامی های داخلی در سری لانکا ؛

سنگاپور: رئیس جمهور سری لانکا درخواست پناهندگی نکرده است

وزارت خارجه سنگاپور: رئیس جمهور سری لانکا برای یک دیدار خصوصی وارد این کشور شده است؛ "او نه درخواست پناهندگی کرده است و نه به او پناهندگی داده شده است.

سیاست شرق _ دولت سنگاپور می گوید «گوتابایا راجاپاکسا» رییس جمهور سری لانکا که به این کشور وارد شده، درخواست پناهندگی نکرده است.

به نقل از هندوستان تایمز، رئیس جمهور راجاپاکسا و همسرش آیوما و دو محافظ آنها، با پرواز SV 788 هواپیمایی سعودی وارد این کشور شدند.

این پرواز در فرودگاه «چانگی» سنگاپور به زمین نشست. منابع امنیتی سریلانکا می گویند رئیس جمهور – ضرب الاجل چهارشنبه برای استعفا را از دست داد و سریلانکا را با بلاتکلیفی بیشتری مواجه کرد – انتظار می رود برای مدتی در سنگاپور بماند.

این منابع گفتند که ممکن است بعداً به امارات متحده عربی نقل مکان کند.

در همین حال، بیانیه وزارت خارجه سنگاپور، بحث پناهندگی برای گوتابایا راجاپاکسا را ​​رد کرده است. این وزارتخانه گفت که رئیس جمهور سری لانکا برای یک دیدار خصوصی وارد این کشور شده است. این وزارتخانه تاکید کرد: “او نه درخواست پناهندگی کرده است و نه به او پناهندگی داده شده است.” سنگاپور به طور کلی درخواست پناهندگی را قبول نمی کند.

راجاپاکسا هنگام خروج از مالدیو با اعتراض سریلانکاهای ساکن آنجا مواجه شد که از دولت مالدیو خواستند از “جنایتکاران” محافظت نکند. اپوزیسیون اصلی کشور، حزب مترقی مالدیو نیز با عبور آزاد راجاپاکسا مخالفت کرد.

راجاپاکسا اواخر روز سه‌شنبه، با تشدید اعتراض‌های مداوم علیه مدیریت دولتش در بحران شدید اقتصادی، از سریلانکا گریخت. هزاران معترض در آخر هفته به اقامتگاه رسمی وی در کلمبو حمله کردند و بعداً خانه نخست وزیر رانیل ویکرمسینگه را نیز به زور اشغال کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »