... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - 0:20 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

گفت و گوی تلفنی معاونین وزارت خارجه ایران و کره جنوبی

دیپلمات‌های ارشد ایران و کره، روز چهارشنبه، تماسی تلفنی داشته‌ و درباره راههای بهبود روابط دوجانبه که تحت تاثیر موضوع پول‌های بلوکه شده این کشور در بانک‌های کره قرار گرفته است، گفت‌وگو کرده‌اند.

سیاست شرق _ وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی معاونان وزرای امور خارجه ایران و کره درباره روابط دوجانبه و مسئله آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های کره‌ای خبر داد.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، دیپلمات‌های ارشد ایران و کره، روز چهارشنبه، تماسی تلفنی داشته‌ و درباره راههای بهبود روابط دوجانبه که تحت تاثیر موضوع پول‌های بلوکه شده این کشور در بانک‌های کره قرار گرفته است، گفت‌وگو کرده‌اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه کره آمده است: چو هیون دونگ، معاون وزیر امور خارجه کره با علی باقری کنی، همتای ایرانی‌اش درباره آخرین تحولات مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ گفت و کردند.

روابط دو جانبه دو کشور مدتی است که به خاطر موضوع بلوکه شدن ۷ میلیارد دلار از پول‌های ایران در دو بانک کره به دلیل تحریم‌های آمریکا، تضعیف شده است. این تحریم‌ها پس از خروج دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ اعمال شدند. تهران مدت‌ زیادی است که خواستار آزادسازی این پول‌هاست

وزارت امور خارجه کره جنوبی همچنین اعلام کرد، باقری در این تماس تلفنی گفت، «مسائل مبرم دوجانبه» باید فورا حل شوند و چو پاسخ داد که دولت سئول با احیای توافق هسته‌ای تلاش خواهد کرد این پول‌ها آزاد شوند و واردات نفت [از ایران] از سرگرفته شود.

مقامات سئول گفته‌اند، سرنوشت پول‌های بلوکه شده به نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی بستگی دارد اما مذاکرات غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن در اواخر ژوئن در دوحه، بدون پیش‌رفتی هدف‌مند بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »