... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 3:31 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آزمایش موشکی کره شمالی

سیاست شرق _ منابع خبری کره جنوبی گزارش دادند که کره شمالی ظاهرا یک موشک بالستیک را از یک زیردریایی به سوی دریای ژاپن شلیک کرده است.

به نقل از دویچه وله، کره شمالی در سال جدید نسبت به سال های گذشته، در این بازه چند ماهه، تعداد بیشتری آزمایش موشکی را انجام داده است. این کشور یک موشک بالستیک را آزمایش کرده که از یک زیردریایی شلیک شده و می‌تواند کلاهک هسته‌ای حمل کند. 
آمریکا احتمال می‌دهد که پیونگ یانگ برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را از سر گرفته و در حال توسعه آن است.
برای دومین بار در یک هفته کره شمالی با شلیک موشک‌های خود ارتش کره جنوبی و ژاپن را صبح شنبه ۷ مه (۱۷ اردیبهشت) در حالت آماده‌باش قرار داد.
ستاد کل ارتش کره جنوبی اعلام کرد، موشکی که کره شمالی آزمایش کرد به سمت دریای ژاپن شلیک شده است. چنین موشک‌هایی به‌ویژه زمانی که توانایی حمل کلاهک هسته‌ای نیز داشته باشند، خطرناک هستند.
آخرین بار کره شمالی در نزدیکی پیونگ‌‌ یانگ دست به شلیک یک موشک بالستیک زده بود. در مجموع، کره شمالی تا کنون در سال جاری ۱۱ روز آزمایش موشکی انجام داده که در طی آن  ۱۵ موشک بالستیک شلیک شده است.
یکی از موشک‌های شلیک‌شده قاره‌پیما بوده و گفته می‌شود برخی دیگر از موشک‌های میان‌برد ثبت شده ممکن است قادر به حمل کلاهک هسته‌ای نیز باشند.
خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) حدود سه هفته پیش از آزمایش سیستم تسلیحاتی جدید این کشور خبر داد.
کیم جونگ اون، رهبرکره شمالی اخیرا در یک رژه نظامی بزرگ، از قصد خود برای سرعت بخشیدن به توسعه سلاح‌های هسته‌ای سخن گفت. او همچنین تهدید کرد، اگر منافع ملی کره شمالی در معرض تهدید قرار بگیرد، این کشور از تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهد کرد.
از زمانی که شبه جزیره کره در سال ۱۹۴۸ در طول جنگ سرد به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد، دو کشور دائما مناسبات تنش‌آمیز داشته‌اند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه ۶ مه گفت که پیونگ یانگ می‌تواند در ماه جاری یک آزمایش هسته‌ای انجام دهد. در این ارتباط تعمیرات تونل در یک سایت آزمایشی معروف کره شمالی مشاهده شده است. کارشناسان این اقدام را آماده‌سازی احتمالی برای آزمایش هسته‌ای آینده می‌دانند.
کره شمالی که به دلیل برنامه موشکی و تسلیحات هسته‌ای خود تحت تحریم‌های شدید بین‌المللی قرار گرفته، یک کشور سوسیالیستی است و از فقیرترین کشورهای جهان به شمار می‌آید. در مورد وضعیت اقتصادی و اجتماعی این کشور به‌ندرت آمار قابل تأییدی وجود دارد.
کره شمالی قبلا نیز تسلیحات زیردریایی خود را در سال‌های ۲۰۱۵و ۲۰۱۶ و بعد از آن در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ آزمایش کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »