... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - 7:58 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سفر محمد بن سلمان به فرانسه

تأمین انرژی از موضوعاتی است که قرار است در دیدار بن سلمان با مقام‌های پاریس مورد بررسی قرار گیرد.

سیاست شرق _ «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز پنجشنبه در کاخ الیزه، میزبان «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی خواهد بود.

به نقل از یورونیوز، دعوت از بن سلمان با گذشت چهارسال از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی_ آمریکایی، با انتقادات زیادی در داخل فرانسه روبرو شده است.

شبکه فرانس ۲۴ در این خصوص نوشت، سفر بن سلمان به فرانسه جدیدترین گام در پذیرش ولیعهد عربستان سعودی در عرصه بین‌المللی تلقی می‌شود و پیش از آن نیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اوایل ماه جاری با وی در ریاض دیدار کرد.

تأمین انرژی از موضوعاتی است که قرار است در دیدار بن سلمان با مقام‌های پاریس مورد بررسی قرار گیرد زیرا نگرانی‌های غرب از کمبود انرژی به واسطه جنگ اوکراین رو به افزایش است و موضوع هسته‌ای ایران از دیگر موضوعاتی است که بن سلمان قرار است با مقام‌های فرانسه به آن بپردازد.

محمد بن سلمان که در داخل کشوش بعنوان قهرمان اصلاحات اجتماعی و اقتصادی به تصویر کشیده می‌شود، پس از سفر به یونان، برای بحث درباره روابط دو جانبه و انرژی وارد فرانسه می‌شود.

«اگنس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل به خبرگزاری فرانسه گفت که محمد بن سلمان مردی است که «هیچ مخالفی را تاب نمی‌آورد» و ادامه داد: «من عمیقاً از این سفر به واسطه مفهومی که برای جهان ما و جمال خاشقچی و مردمی شبیه وی دارد، متأسف هستم».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »