... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - 12:48 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در ملاقات با محمود عباس؛

حمایت چین از تشکیل کشور مستقل فلسطینی

شی: راه حل اساسی برای مسئله فلسطین در ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای 1967 با پایتختی بیت المقدس شرقی است.
رئیس جمهور چین، شی جین پینگ و رئیس جمهور فلسطین، محمود عباس، در مراسم امضای قرارداد در تالار بزرگ مردم در پکن، چین، ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳ شرکت کردند.

سیاست شرق _ شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، به همتای فلسطینی خود در پکن گفت: راه حل اساسی برای مسئله فلسطین، در ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی بیت المقدس شرقی است.

به گزارش رسانه های دولتی چین، شی گفت که چین مایل است نقش مثبتی برای کمک به فلسطینی ها برای دستیابی به آشتی داخلی و پیشبرد مذاکرات صلح با اسرائیل ایفا کند.

شی در مراسم استقبال در تالار بزرگ مردم پکن به عباس گفت: «ما همیشه قاطعانه از آرمان عادلانه مردم فلسطین برای احیای حقوق مشروع ملی آنها حمایت کرده‌ایم.

چین روابط تاریخی خوبی با فلسطینی ها دارد و از آخرین سفر عباس در سال ۲۰۱۷ به طور مداوم در مورد توانایی های خود در میانجیگری صحبت کرده است، اگرچه تا زمانی که میانجیگری یک توافق غیرمنتظره بین ایران و عربستان سعودی برای بازگرداندن روابط دیپلماتیک در این کشور انجام شد، چیز زیادی در این زمینه نشان داد.

عباس برای یک سفر سه روزه در پکن به سر می برد که در آن امیدوار بود حمایت چین از تشکیل کشور فلسطین را نشان دهد.

رسانه های دولتی گزارش دادند که شی جین پینگ بر حمایت چین از عضویت کامل تشکیلات خودگردان در سازمان ملل تاکید کرد و گفت که پکن به دفاع از طرف فلسطینی در مجامع چند جانبه ادامه خواهد داد.

اما ایالات متحده با عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، به بهانه آنچه ممانعت از توافق صلح با اسرائیل است، مخالف است، اقدامی که مستلزم رأی گیری در شورای امنیت است، جایی که ایالات متحده، مانند چین، حق وتو دارد.

شی همچنین گفت جامعه بین المللی باید توسعه و کمک های بشردوستانه به فلسطینی ها را افزایش دهد.

شی و عباس همچنین اعلام کردند که دو طرف برای ایجاد یک مشارکت راهبردی به توافق رسیده و تعدادی از اسناد همکاری دوجانبه را امضا کردند.

اینها شامل پیمان همکاری اقتصادی و فناوری، معافیت متقابل روادید برای پاسپورت های دیپلماتیک، و دوستی بین شهر ووهان چین و رام الله، مقر دولت فلسطین در کرانه باختری اشغالی است.

وزیر امور خارجه چین روز سه شنبه در دیداری جداگانه با ریاض المالکی همتای فلسطینی خود، پیشنهاد کرد «خرد چینی» به «مسئله فلسطین» کمک کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »