... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - 6:30 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

باز شدن حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای اسرائیلی

عربستان: حریم هوایی این کشور به روی تمامی پروازهای غیرنظامی که الزامات لازم را رعایت کنند (از جمله هواپیماهای اسرائیلی) باز است.

سیاست شرق _ اداره کل هوانوردی غیرنظامی عربستان بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد حریم هوایی این کشور به روی تمامی پروازهای غیرنظامی که الزامات لازم را رعایت کنند (از جمله هواپیماهای اسرائیلی) باز است. این تصمیم ریاض، استقبال جو بایدن را به دنبال داشت.

اداره کل هوانوردی غیرنظامی عربستان در نخستین ساعات بامداد امروز (جمعه)، در پیامی در توییتر اعلام کرد: در چارچوب تمایل عربستان به انجام تعهدات خود تحت کنوانسیون ۱۹۴۴ شیکاگو، که مستلزم عدم تبعیض بین هواپیماهای غیرنظامی مورد استفاده در ناوبری هوایی بین‌المللی و تکمیل تلاش‌ها با هدف تثبیت موقعیت ریاض به عنوان یک پلت فرم جهانی که سه قاره را به هم پیوند می‌دهد و همینطور تقویت ارتباط هوایی بین‌المللی، اداره کل هوانوردی غیرنظامی تصمیم گرفته است حریم هوایی خود را به روی همه شرکت‌های هواپیمایی که الزامات لازم را برای عبور از حریم هوایی عربستان برآورده می‌کنند، باز کند.

این تصمیم عربستان، شامل هواپیماهای اسرائیلی نیز می شود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است با هواپیمای از تل آویو وارد جده شود که اولین پرواز مستقیم و رسمی برای عبور از حریم هوایی عربستان از اراضی اشغالی به حساب می‌آید.

بایدن پیشتر در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده بود که اولین رئیس جمهور آمریکایی خواهد بود که از تل‌آویو مستقیم به جده عربستان می‌رود.

در همین راستا رئیس جمهور آمریکا نسبت به تصمیم عربستان مبنی بر بازکردن حریم هوایی عربستان بر روی تمامی هواپیماهای غیرنظامی واکنش نشان داد و این اقدام را ستود.

در همین راستا جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ منتشر شده از کاخ سفید گفت که اعلام این تصمیم به دنبال تلاش‌های دیپلماتیک رئیس جمهور آمریکا با عربستان طی ماه‌های گذشته صورت گرفته است.

وی افزود: این تصمیم راه را برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه هموار می‌کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »