... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - 9:32 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

روسیه: صادرات گاز از نورد استریم ۱ طبق برنامه انجام، ولی کاهش می یابد

این خط لوله که بیش از یک سوم صادرات گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد، در 11 ژوئیه به مدت ده روز تعمیر و نگهداری سالانه متوقف شد.

سیاست شرق _ دو منبع آگاه به رویترز گفتند که جریان گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم ۱ روز پنجشنبه پس از اتمام تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده، به موقع از سر گرفته می‌شود.

این خط لوله که بیش از یک سوم صادرات گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد، در ۱۱ ژوئیه به مدت ده روز تعمیر و نگهداری سالانه متوقف شد.

این منابع که به دلیل حساسیت موضوع نخواستند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند که انتظار می‌رود این خط لوله به موقع ولی با ظرفیت کمتر از ۱۶۰ میلیون متر مکعب در روز از سر گرفته می شود.

غول انرژی گازپروم (GAZP.MM) تحت کنترل کرملین ، ماه گذشته با اشاره به تاخیر در بازگرداندن توربین زیمنس انرژی (ENR1n.DE) که در حال سرویس دهی در کانادا بود، صادرات گاز از طریق این مسیر را به ۴۰ درصد کاهش داد.

یکی از منابع، در مورد حجم گاز مورد انتظار از طریق نورد استریم ۱ از روز پنجشنبه گفت: «آنها (گازپروم) به سطوح قبل از ۱۱ جولای بازخواهند گشت.

اوایل روز، پس از گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه کمیسیون اروپا انتظار راه اندازی مجدد خط لوله پس از تعمیر و نگهداری را ندارد، قرارداد افزایش یافت.

گازپروم و نورد استریم ۱ روز سه شنبه به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

روسیه می گوید که یک تامین کننده قابل اعتماد است

نورد استریم ۱ که از بستر دریای بالتیک تا آلمان می‌گذرد، از زمانی که روسیه در ۲۴ فوریه نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرد و مسکو با تحریم های مختلف غرب مواجه گردید، به عنوان اهرم فشار روسیه مورد توجه قرار گرفت.

غرب ، روسیه را به عنوان بزرگترین صادرکننده گاز و دومین تامین کننده بزرگ نفت خام جهان را به استفاده از منابع انرژی خود به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود متهم کرده است.

روسیه این اتهامات را رد کرده و گفته است که یک تامین کننده قابل اعتماد انرژی بوده است.

با این حال، گازپروم در نامه‌ای به تاریخ ۱۴ ژوئیه اعلام کرد که از ۱۴ ژوئن، فورس ماژور را به ماسبق اعلام می‌کند، یک بند قانونی به این معنی که به دلیل شرایط استثنایی نمی‌تواند تحویل گاز را تضمین کند.

روزنامه کومرسانت روز دوشنبه به نقل از افراد مطلع گزارش داد که کانادا توربین مورد نیاز برای نورد استریم ۱ را در ۱۷ جولای پس از اتمام کار تعمیر، با هواپیما به آلمان فرستاده است. 

سخنگوی این وزارتخانه گفت که این توربین یک قطعه جایگزین است که قرار است فقط از ماه سپتامبر مورد استفاده قرار گیرد، به این معنی که نبود آن نمی تواند دلیل واقعی کاهش جریان گاز قبل از تعمیر باشد.

استفاده ابزاری روسیه از گاز علیه اروپا،موضوعی است که موجب شده است تا کشورهای اروپایی به دنبال تامین گاز موزد نیاز خود از منابع دیگر باشند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »