... امروز: سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - 3:38 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

مقامات اوکراین: تسلیحات غربی در حال تغییر موازنه میدان جنگ در اوکراین است

بیش از چهار ماه و نیم پس از آغاز تجاوز نظامیان روسیه به خاک اوکراین، نیروهای مسلح اوکراینی نسبت به تاثیر تسلیحات دریافتی از کشورهای غربی در تغییر موازنه قدرت در جبهه‌ها بسیار خوش‌بین هستند.

سیاست شرق _ همزمان با اعلام مقامات اوکراینی مبنی بر اینکه سرازیر شدن سیل تسلیحات غربی به اوکراین در حال تغییر موازنه در میدان نبرد است، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز اعلام کرد که این کشور اکنون می‌تواند «تلفاتی قابل توجه» به روس‌ها وارد کند.

به نقل از سی ان ان، زلنسکی در پیامی ویدیویی در این باره گفت: حفظ کردن مواضع در سرزمین های تصرف شده به طور فزاینده ای برای ارتش روسیه دشوار می شود. گام به گام پیشروی می کنیم، تدارکات اشغالگران را مختل می کنیم و همدستان را شناسایی و (اقداماتشان را) خنثی می کنیم.

همچنین «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین نیز گفت که رسیدن به موقع توپخانه های برد بلند مانند سامانه پرتاب چندگانه راکت «هیمارس» (HIMARS) آمریکا به اوکراین به ایجاد تغییر در میدان جنگ کمک می کند.

وی گفت: ما توانستیم شرایط را تثبیت کنیم. اوضاع پیچیده، شدید، اما کاملاً کنترل شده است. یکی از عوامل مهم در حفظ خطوط و مواضع دفاعی ما، رسیدن به موقع سامانه های M۱۴۲ HIMARS است که حملاتی را به مقرهای کنترل دشمن، انبارهای مهمات و سوخت انجام می دهد.

به گفته ارتش اوکراین، تسلیحات پیشرفته غربی به وضوح تاثیر خود در موفقیت ضد حمله‌ها مقابل نیروهای روسی را نشان می‌دهند. اوکراین به تاثیر سیستم‌های پرتابگر چند راکتی که به تازگی تحویل گرفته امید زیادی دارد.

بیش از چهار ماه و نیم پس از آغاز تجاوز نظامیان روسیه به خاک اوکراین، نیروهای مسلح اوکراینی نسبت به تاثیر تسلیحات دریافتی از کشورهای غربی در تغییر موازنه قدرت در جبهه‌ها بسیار خوش‌بین هستند.

اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در یک پیام توئیتری از دریافت نخستین سیستم راکت‌انداز چندگانه بریتانیایی مدل M-270 خبر داد.

او می‌گوید این سامانه در میدان‌های نبرد همراه خوبی برای سیستم راکت‌انداز آمریکایی “هیمارس” خواهد بود که ارتش اوکراین به تازگی به آن مجهز شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »