... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - 1:31 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

هند، کشتی روسیه با محموله نظامی را توقیف کرد

سفارت روسیه به صورت رسمی از وزارت امورخارجه هند خواسته است که این کشور دلیل توقیف کشتی را اعلام و حقوق مالکان کشتی و خدمه روسی را کاملا رعایت کند.

سیاست شرق _ سفارت روسیه در دهلی نو اعلام کرد، هند کشتی روسیه را که حامل تسلیحات نظامی بود در بندر کوچین توقیف کرده‌ است.

به نقل از رویترز، سفارت روسیه در دهلی نو سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای گفت: این سفارتخانه از توقیف کشتی باری روسیه در بندر کوچین هند که محموله نظامی به نیروهای مسلح هند تحویل داده است، آگاهی دارد.

در این بیانیه آمده است: سفارت روسیه به صورت رسمی از وزارت امورخارجه هند خواسته است که این کشور دلیل توقیف کشتی را اعلام و حقوق مالکان کشتی و خدمه روسی را کاملا رعایت کند.

هند به خاطر مواضعش در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. دهلی نو تاکنون اقدام روسیه را محکوم نکرده است.هند همچنین از ابتدای سال‌جاری میلادی تاکنون ۵۶. ۷ میلیون تن نفت از روسیه وارد کرده که ۱۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

هند دارای روابط گسترده نظامی با روسیه است و بیشتر تجهیزات نظامی خود را از این کشور خریداری می‌کند. مسکو در سال‌های گذشته همکار قابل اعتمادی برای دهلی نو در زمینه تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز و همچنین انتقال تکنولوژی به هند بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »