... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - 10:27 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ورود توده هوای موسمی هند به استان های جنوبی ایران

پیش از این نیز سازمان هواشناسی کشور در خصوص تشدید فعالیت بارشی سامانه مونسون در روز پنجشنبه در مناطق شرقی خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

سیاست شرق _ اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به نفوذ توده هوای موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی و همچنین برخاستن گرد و خاک همرفتی هشدار سطح نارنجی (اخطاریه) را صادر کرد.

به نقل از خبرنگار مهر، طبق هشدار اداره کل مدیریت بحران خوزستان نفوذ توده هوای موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، بالا بودن ضرایب ناپایداری، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای از پیش از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته آینده (۵ تا ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱) در اکثر مناطق به ویژه در بعدازظهرها رگبار، رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و وزش باد شدید همراه با طوفان لحظه‌ای در مناطق مستعد و کوهستانی شمال شرق، شرق و جنوب شرق و در بقیه مناطق استان رگبار پراکنده، رعد و برق، وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با طوفان لحظه‌ای و برخاستن گرد و خاک همرفتی مورد انتظار است.

پیش از این نیز سازمان هواشناسی کشور در خصوص تشدید فعالیت بارشی سامانه مونسون در روز پنجشنبه در مناطق شرقی خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

سامانه بارشی «مونسون» هند، در جنوب ایران فعال شده و براساس پیش‌بینی‌ها شدت بارش‌ها آنچنان است که احتمالی جاری شدن سیل و بروز خسارت دور از انتظار نیست. استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برای مقابله با بحران به حالت آماده باش درآمده‌اند. سازمان هواشناسی: از روز دوشنبه ۳ مرداد فعالیت سامانه بارشی مونسون در جنوب کشور تشدید می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »