... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - 10:43 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

محبوبیت جانسون در اوکراین و تهیه طومار برای نخست وزیری این کشور!

جانسون علیرغم از دست دادن محبوبیت داخلی و در نهایت مجبور به اعلام استعفای خود، به دلیل حمایت صریح خود از اوکراین در مقابل تهاجم روسیه، در کیف یک شخصیت محبوب می باشد.

سیاست شرق _طوماری که به امضای ۲۵۰۰ اوکراینی رسیده، برای اعطای شهروندی و پذیرش نخست وزیری اوکراین به بوریس جانسون، نخست وزیر مستعفی انگلیس، روز سه شنبه در سایت رسمی مربوط به دادخواست اوکراینی ها قرار گرفت.

به نقل از رویترز، جانسون علیرغم از دست دادن محبوبیت داخلی و در نهایت مجبور به اعلام استعفای خود، به دلیل حمایت صریح خود از اوکراین در مقابل تهاجم روسیه، در کیف یک شخصیت محبوب می باشد.

نقاشی‌ها، نقاشی‌های دیواری و حتی کیک‌ها در پایتخت اوکراین شبیه مردی است که برخی اوکراینی‌ها آن را «جانسونیوک» می‌خوانند.

در این طومار که خطاب به رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی ارسال شده است، نقاط قوت جانسون به عنوان حمایت جهانی ، موضع روشن در برابر تهاجم نظامی به اوکراین در حوزه های سیاسی، مالی و حقوقی ذکر شده است.

با این حال، طومار تهیه شده به دلیل عدم انطباق آن با قانون اساسی اوکراین، با چالش مواجه است.

چند ساعت پس از ارسال این طومار در روز سه‌شنبه، بوریس جانسون، جایزه رهبری سر وینستون چرچیل را به خاطر آنچه «شجاعت و وقار» در مواجهه با تهاجم روسیه توصیف کرد، به زلنسکی اهدا کرد.

زلنسکی در هنگام پذیرش این جایزه به درخواست جدید اشاره ای نکرد، اما در صورت دریافت ۲۵۰۰۰ امضا، موظف است به طور رسمی پاسخ دهد.

بوریس جانسون، نخست وزیر مستعفی انگلیس، تنها رهبر غربی محسوب می شود که تاکنون چندین سفر به کیف داشته و از این کشور در مقابل روسیه، حمایت علنی نموده است‌.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »