... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - 4:50 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

کمک قطر برای بازسازی خانه های آسیب دیده غزه

قطر که یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز جهان است، ماهانه 30 میلیون دلار برای کمک به بهره برداری از تنها نیروگاه غزه و حمایت از خانواده های نیازمند و کارمندان دولتی حماس هزینه می کند.

سیاست شرق _ اسماعیل هنیه، مسئول شاخه سیاسی حماس، می گوید که قطر موافقت کرده است تا برای بازسازی خانه‌هایی که در غزه در جریان آخرین درگیری‌های منطقه‌ای بین جنبش جهاد اسلامی فلسطین و اسرائیل ویران شده‌اند، کمک کند.

قطر از زمان جنگ سال ۲۰۱۴، پروژه های زیربنایی و بازسازی غزه را به عهده گرفته است و کمک هایی را به این منطقه از سرزمین های اشغالی فلسطین، اعطا می کند.

با این حال از جنگ ۱۱ روزه بین اسرائیل و حماس در ماه مه ۲۰۲۱، اسراییل و آمریکا از قطر خواستند که در پرداخت ها تجدید نظر کند ولی مقامات قطری می گوین که بر اساس سازوکار جدیدی که شامل هماهنگی ها با تشکیلات خودگردان فلسطینی کرانه باختری و سازمان ملل می‌شود ، کمک مالی به کارمندان دولتی و خانواده‌های فقیر غزه انجام می شود.

بنا به گزارش ها، قطر که یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز جهان است، ماهانه ۳۰ میلیون دلار برای کمک به بهره برداری از تنها نیروگاه غزه و حمایت از خانواده های نیازمند و کارمندان دولتی حماس هزینه می کند.

دوحه همچنین نقش مهمی در میانجیگری تنش بین اسرائیل و فلسطینیان در کرانه باختری و غزه دارد.

در جریان حملات شدید رژیم صهیونسیتی که آخر هفته گذشته به غزه انجام شد، 49 فلسطینی که تعداد قابل توجه ای از آنها کودکان بودند، کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی شدند، در مقابل بیش از هزار موشک از سوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به سمت اسرائیل شلیک شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »