... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - 11:36 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

اولیانوف: ممکن است تا هفته آینده توافق احیای برجام نهایی شود

اولیانوف: متن پیشنهادی ارائه شده، متن تنها اتحادیه اروپا نیست، بلکه تمام شرکت‌کنندگان در گفتگوهای هسته‌ای ماه آوریل تاکنون در تدوین آن نقش داشته‌اند.

سیاست شرق _ میخائيل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین می‌گوید ممکن است توافق نهایی بر سر احیای برجام تا هفته آینده حاصل شود.

به نقل از یورونیوز، آقای اولیانوف با اشاره به مذاکراتی که هفته قبل در وین درباره احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ انجام شده تاکید کرد که متن پیشنهادی ارائه شده، متن تنها اتحادیه اروپا نیست، بلکه تمام شرکت‌کنندگان در گفتگوهای هسته‌ای ماه آوریل تاکنون در تدوین آن نقش داشته‌اند.

این دیپلمات روس در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص چشم‌انداز آتی مذاکرات گفت: «در صورت پیشرفت مطلوب اوضاع، ممکن است توافق نهایی بر سر احیای برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران تا هفته آینده حاصل شود.»

اولیانوف البته در ادامه اضافه کرد که این مهم در صورتی رخ خواهد داد که همه کشورهای شرکت‌کننده در گفتگوهای وین با نسخه متنی که نماینده اتحادیه اروپا در روز ۸ اوت ارائه کرده، موافقت کنند.

او همچنین ادامه داده که آمریکا با این متن موافقت کرده اما ایران هنوز پاسخی در این خصوص نداده است.

در همین راستا حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حساب توییتری خود خطاب به مقام‌های آمریکایی تاکید کرد که «زبان تهدید در مقابل ایران» بی‌نتیجه خواهد بود.

وی افزود: «این اقدامات رافع مسئولیت آمریکا نسبت به ارتکاب جنایات متعدد تروریستی علیه جان هزاران نفر از مردم ایران و منطقه نخواهد بود.»

 با گذشت حدود یک هفته از زمان پایان مذاکرات وین، همچنان چشم‌انداز پیش روی روند احیای برجام با تردید و ابهام همراه است. با این حال به نظر می‌رسد که با مجموعه گزارش‌های منتشر شده، همچنان موضوع پادمانی ، اصلی‌ترین و احتمالا آخرین محور اختلاف طرفین بر سر رسیدن به توافق احیای برجام است. تهران انتظار دارد همراه با پذیرش متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام تکلیف پرونده تحقیقات و پرسش‌های آژانس نیز بسته شود تا ایران از روند اجرایی شدن برجام اطمینان حاصل کند. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »