... امروز: دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - 11:08 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سیدحسن نصرالله: مذاکرات مرزی با اسراییل، ربطی به مذاکرات ایران در وین ندارد

سیدحسن نصرالله: چه توافق هسته‌ای با ایران امضا شود، چه نشود، اگر لبنان آنچه را خواسته بدست نیاورد، وضعیت به سوی تنش پیش خواهد رفت.

سیاست شرق _ دبیرکل حزب الله لبنان، روز جمعه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که نتیجه مذاکرات هسته ای در وین، هیچ تاثیری بر مذاکرات دریایی با هدف تعیین مرز لبنان با اسرائیل نخواهد داشت.

سید حسن نصرالله گفت: توافق هسته ای با ایران امضا شود یا خیر، اگر میانجی آمریکا آنچه را که لبنان از نظر حقوقش خواسته است ندهد، ما به سمت تشدید تنش می رویم – به سمت یک مشکل پیش می رویم.

سال‌هاست تنش مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مالکیت دو میدان گازی از جمله میدان «کاریش» وجود دارد.

سیدحسن نصرالله در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به این میدان و همچنین مذاکرات هسته‌ای ایران، تاکید کرد: مرزهای دریایی و کاریش و حقوق لبنان هیچ ارتباطی به هیچ وجه با توافق هسته‌ای ندارد. شاید آمریکا و اسرائیل بعضی چیزها را بخواهند به توافق هسته‌ای ربط بدهند ولی ما چیزی را نداریم به آن ربط بدهیم.

سید حسن نصرالله بر لزوم ادامه تلاش برای تشکیل دولت واقعی در لبنان تأکید کرد و افزود: چه توافق هسته‌ای با ایران امضا شود، چه نشود، اگر لبنان آنچه را خواسته بدست نیاورد، وضعیت به سوی تنش پیش خواهد رفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: چشم‌ها باید سوی کاریش و مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی باشد و وقت برای میانجی‌گر آمریکایی‌ها بسیار تنگ است.

وی خواستار ادامه نظارت بر کاریش و مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی شد و اضافه کرد: تا چند روز دیگر شاهد دستاورد مهمی خواهیم بود که به موضوع مرزهای دریایی مربوط است و با موضوع توافق هسته‌ای ارتباطی ندارد.

دبیرکل حزب‌الله همچنین به موضوع حمله به «سلمان رشدی» اشاره کرد و گفت: حمله به سلمان رشدی در قلب آمریکا، رویدادی بسیار مهم بود، ولی ما به برخی اطلاعات و داده‌ها نیاز داریم تا در خصوص این حمله موضع‌گیری کنیم.

منبع: رویترز، برنا

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »