... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
پزشکی ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - 10:26 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

چهارمین عمل موفقیت آمیز «پیوند قلب» در اهواز

این عمل پیوند قلب، توسط دکتر «محمدعلی شیخی»، فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز صورت گرفت.

سیاست شرق _ رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، از چهارمین عمل موفقیت آمیز «پیوند قلب» در اهواز خبر داد.

دکتر سرمست افزود: با انجام این عمل پیوند، چهارمین عمل موفقیت آمیز قلب در دانشگاه  علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (بیمارستان گلستان) انجام شد.  

وی با اشاره به اینکه این عمل دومین عمل پیوند قلب در سال جاری است، ادامه داد: حال فرد دریافت کننده قلب خوب و مساعد است و تا دو روز آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: از ابتدای امسال  تاکنون بیست و یک عمل پیوند از  در دانشگاه انجام و جان ۳۹ نفر نجات پیدا کرده است.  

وی گفت:  در پی رضایت خانواده مرحوم «ضیاء بیت سیاح » که بر اثر حادثه، دچار مرگ مغزی شده بود، قلب، کلیه و کبد این مرحوم به بیماران نیازمند دیگر پیوند زده شد.

در همین رابطه، دکتر حبیب حی‌بر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز با اشاره به انجام بیست و یکمین عمل اهدای عضو در خوزستان در سال جاری افزود: پیوند قلب در خوزستان نوپا است اما با تلاش متخصصان و فوق متخصصان تیم پیوند قلب بیمارستان گلستان اهواز، چهارمین عمل موفقیت‌آمیز پیوند قلب در خوزستان انجام شده است.

حی‌بر گفت: متاسفانه همچنان خانواده‌های برخی موارد مرگ مغزی به اهدای عضو رضایت نمی‌دهند اما پس از مرگ عزیزان‌شان پشیمان می‌شوند بنابراین با توجه به اینکه فرد پس از مرگ مغزی دیگر به زندگی بر نمی‌گردد، از خانواده‌ها خواهش می‌کنیم با اهدای اعضای عزیزشان، چندین نفر را از درد و مرگ نجات دهند.

به گزارش سیاست شرق، این عمل پیوند قلب، توسط دکتر «محمدعلی شیخی»، فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز صورت گرفت.

نخستین عمل پیوند قلب در استان خوزستان، صبح روز یکشنبه ۲۸دی ماه ۱۳۹۹ توسط تیم پزشکی به سرپرستی دکتر شیخی انجام شد که طی آن، قلب جوانی ۲۴ ساله به نام محمدعلی طلازاده که در پی یک تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به جوانی ۳۶ ساله پیوند زده شد.

جراحی پیوند قلب روشی است که در آن قلب بیمار برداشته می‌شود و قلب سالم اهداکننده عضو جایگزین آن می‌شود. در شرایطی که انتخاب درمانی دیگری برای نارسایی قلبی وجود ندارد، عمل جراحی پیوند قلب مورد نیاز است. نارسایی قلبی وضعیتی است که در آن عضله قلب یا آسیب دیده، ضعیف شده یا خون کافی پمپاژ نمی کند و در نتیجه بر عملکرد طبیعی قلب تأثیر می گذارد.

زمانی که روش‌های غیرتهاجمی یا کمتر تهاجمی مانند داروها، اصلاح سبک زندگی هیچ نتیجه مطلوبی را نشان نمی‌دهند و بیمار معیارهای کاندید شدن پیوند قلب را دارد، این روش توسط تیم پزشکان برنامه‌ریزی می‌شود.

منبع: سیاست شرق ،ایسنا، پانا

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »