... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
پزشکی ۲۹ دی ۱۴۰۲ - 2:58 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

شهریاری: بایستی با مردم صادقانه، شفاف و واضح صحبت و منابع موجود و توان کشور را بیان کرد

شهریاری: باید در خصوص میزان توان و ظرفیت دولت برای ارایه خدمات به صورت شفاف به مردم توضیح داده شود.

سیاست شرق _ رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بایستی با مردم صادقانه، شفاف و واضح صحبت و منابع موجود و توان کشور را بیان و میزان توان کمک و حمایت دولت را شفاف بازگو کرد تا مردم راحت تر بپذیرند، اما این که مسوولی قولی می دهد که در توان دولت نیست سبب نارضایتی مردم می شود.

حسین علی شهریاری، روز جمعه، در سومین روز از بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران، که به میزبانی اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در مشهد برگزار شد افزود: باید در خصوص میزان توان و ظرفیت دولت برای ارایه خدمات به صورت شفاف به مردم توضیح داده شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند و آن موقع بیشتر به مسأله پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی تن خواهند داد.

شهریاری افزود: بایستی به فکر جان و نان مردم همزمان با هم بود که به خطر نیفتد و باید به گونه ای عمل و مدیریت کرد که شرمنده مردم که همیشه پای کار انقلاب و نظام بوده اند نشویم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: هزینه درمان و داروی «بیماران خاص» و «صعب العلاج» بسیار زیاد است که برای حمایت از آنان مجلس در سال اول تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت ایران، پنج هزار میلیارد تومان و در سال دوم هفت هزار میلیارد تومان به آن اختصاص داد.

وی گفت: ۱۰ درصد هدفمندسازی یارانه ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به امور بهداشتی اختصاص یافته، اما باز هم مبلغ کمی است و دولت بیشتر از این نمی‌تواند هزینه کند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح دارویار و حذف ارز دولتی گفت: اعتباری که برای طرح دارویار در نظر گرفته شده با توجه به منابع مالی کشور بسیار کم است لذا طرح دارویار همه داروها را تحت پوشش ندارد و ارز دولتی از داروها هم برداشته شده است.

وی با تاکید بر توجه به حوزه پیشگیری ادامه داد: زمانی که موضوع پیشگیری در حوزه سلامت به درستی پیگیری و برنامه ریزی نشود بیماری ها و به تبع آن هزینه های درمان افزایش می یابد و تنوع و قیمت دارو ها نیز روز به روز زیادتر می شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که متاسفانه در مجلس، ما آرزوهایمان را تبدیل به واقعیت می کنیم و ایده آلیست هستیم، بدون این که فکر کنیم که واقعا قانونی که تصویب می کنیم منابع مالی، مدیریت آن، توان مدیریت کشور و نیروی انسانی آن پیش بینی شده است یا نه ؟

شهریاری افزود: نمونه آن قانون برنامه است که افراد خوش بین معتقدند حدود ۳۰ درصد و افراد بدبین معتقدند که ۱۰ درصد آن محقق شده است.

وی ادامه داد: برنامه پنج ساله ای که تصویب می شود نیازمند برش های سالانه است تا تحقق یابد و سبب رضایت مردم شود و اگر این اتفاق صورت نگیرد سبب نارضایتی مردم می شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران کارهای خوبی را به ویژه در بخش پیشگیری شروع کرده که امید است برنامه های خود را به سرانجام برساند چرا که این اقدامات سبب کاهش هزینه های درمان می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »