... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - 2:34 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گفت و گوی وزرای خارجه ایران و عمان

در این تماس تلفنی، دو طرف درباره روابط دو جانبه ایران و عمان و راههای گسترش آن و همچنین آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین و دیگر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌و‌گو و رایزنی کردند.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، روز پنجشنبه در تماسی با همتای عمانی خود، خواستار آزادی فوری یکی از حجاج ایرانی بازداشت شده در عربستان سعودی در مراسم حج شد.

به نقل از فارس ،در این تماس تلفنی، دو طرف درباره روابط دو جانبه ایران و عمان و راههای گسترش آن و همچنین آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین و دیگر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌و‌گو و رایزنی کردند.

مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این خصوص دستگیری یکی از حجاج ایران توسط عربستان سعودی افزود: اگر سعودی ها حسن نیت نکنند و حجاج را آزاد نکنند، طبیعتا ایران اقدامات متقابل انجام خواهد داد.

عمان در خلال مذاکرات رفع تحریم‌ها در بسیاری موارد نقش پیامرسان و میانجی‌ را بر عهده داشته و در یک ماه اخیر بارها مقامات اروپایی، آمریکایی و ایرانی با مسقط گفت‌و‌گو و رایزنی کرده‌اند. به طوریکه رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در تاریخ پنجم مرداد ماه و سپس «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز در نهم مرداد با «بدرالبوسعیدی» تماس تلفنی برقرار کرده و در خصوص مذاکرات هسته‌ای و پاره‌ای مسائل دیگر با وی به گفت‌و‌گو نشستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »