... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - 11:42 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مدیر موساد: اسرائیل بخشی از توافق هسته ای ایران نیست/ توافق، به نفع آمریکا است

سیاست شرق _ دیوید بارنیا، مدیر موساد، روز پنجشنبه با اشاره به احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با تهران، از ایالات متحده به دلیل آنچه که «عجله برای رسیدن به توافقی که کاملاً دروغ است» انتقاد کرد و گفت که اسرائیل بخشی از توافق هسته ای ایران نیست.

به نقل از وبسایت اسراییلی «ای ۲۴»، در حالی که قرار است یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل امروز با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره توافق با ایران صحبت کند، چندین دیدار خصوصی با مقامات دولتی برگزار شد.

 بارنیا در ژوئن گذشته نیز، در سخنانی مدعی شد که تمایل تهران برای امضای توافق “میل بلندمدت ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای” را تغییر نمی‌دهد.

این حال، رئیس موساد معتقد است که این توافق اجتناب‌ناپذیر است زیرا به نفع آمریکاست، اما مدعی شد که برای ایران، بدان معناست که «زمان ساخت بمب از یک ماه به سه ماه به تعویق خواهد افتاد» و اسرائیل باید از خود دفاع کند.

وی همچنین گفت: اسراییل توافقی را امضا نکرده است. اسرائیل مجاز است به هر طریق ممکن از خود دفاع کند – و به این ترتیب عمل خواهد کرد. 

بارنیا گفت: ما نمی‌توانیم ساکت بنشینیم و فقط نظاره گر نزدیک‌تر شدن خطر باشیم.

پس از انکه تلاش های مقامات اسرائیلی برای منصرف نمودن دولت بایدن از توافق با ایران که تاکنون نتیجه بخش نبود، مقامات رژیم صهیونسیتی اظهارنظرهای متعددی را در خصوص مخالفت با احیای توافق برجام نمودند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »