... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - 8:53 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش درآمدهای نفتی و گازی روسیه/ فرمان پوتین برای افزایش نفرات نیروهای مسلح

پوتین: علیرغم مشکلاتی که بدخواهان و حسودان درصدد ایجاد آن هستند، بودجه کشور به سرعت در حال رشد و درآمد نفت و گاز رو به افزایش است.

سیاست شرق _ رئیس جمهور روسیه با اشاره به تثبیت شاخص‌های اقتصادی می گوید که علی‌رغم مشکلاتی که بدخواهان و حسودان درصدد ایجاد آن هستند، درآمد نفتی و گازی در حال افزایش است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی با دانیل یگوروف، رئیس سرویس خدمات مالیاتی فدرال (FNS) در مسکو، اظهار داشت: علیرغم مشکلاتی که بدخواهان و حسودان درصدد ایجاد آن هستند، بودجه کشور به سرعت در حال رشد و درآمد نفت و گاز رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌ها در اقتصاد روسیه ثابت شده است، گفت: همه این‌ها نشان می‌دهد که شاخص‌های اقتصادی حداقل در حال حاضر تثبیت شده است. ریسک‌ها قابل مشاهده است، این ریسک‌ها را می‌توان در میان مدت تجربه کرد به وضوح می‌توان دید که هنوز از بین نرفته‌اند.

از سوی دیگر یگوروف اعلام کرد که درآمد مالیاتی از بودجه فدرال روسیه در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته و به ۱۶.۹ تریلیون روبل (حدود ۲۸۴ میلیارد دلار) رسیده است.

همچنین خبرگزاری تاس گزارش داد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با فرمانی برای افزایش ۱۳۷۰۰۰ نیروی استاندارد نیروهای مسلح صادر کرد. این حکم که در پرتال رسمی اطلاعات حقوقی بارگذاری شده است، از اول ژانویه ۲۰۲۳ لازم الاجرا می شود.

بر اساس این فرمان، قدرت استاندارد نیروهای مسلح روسیه در سال آینده ۲ میلیون و ۳۹ هزار و ۷۵۸ نفر از جمله ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۲۸ سرباز تعیین می شود.

بنا به همین گزارش، وزارت دفاع روسیه هیچ برنامه ای برای لغو خدمت اجباری ندارد. به گفته وزیر دفاع سرگئی شویگو، تعداد سربازان قراردادی در نیروهای مسلح روسیه در پایان سال ۲۰۱۵ به ۳۵۲۰۰۰ نفر رسید که برای اولین بار از تعداد سربازان وظیفه و ملوان (۲۹۷۰۰۰) فراتر رفت. همچنین ارتش روسیه حدود ۲۷۰۰۰۰ افسر مأمور و افسر پرچمدار و ضمانت نامه داشت. برنامه وزارت دفاع برای ۲۰۱۹-۲۰۲۵ افزایش تعداد سربازان قراردادی به ۴۷۵۶۰۰ نفر را پیش بینی کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »