... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۴ شهریور ۱۴۰۱ - 3:22 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

فیلم مستند ماه آبی، برنده جشنواره بخارست شد

این فیلم با مدت زمان ۶۴ دقیقه، مستندی نیمه بلند و حاصل سال ها تحقیق و پژوهش گروهی از محققان دانشگاهی، در ‌جشنواره بخارست به نمایش در آمد و مورد تجلیل منتقدان و داوران شد.

سیاست شرق _ فیلم مستند «ماه آبی» به کارگردانی «صادق رضایی» فیلمساز خوزستانی، موفق به دریافت جایزه بهترین تحقیق و پژوهش از جشنواره فیلم بخارست رومانی شد.

در این فیلم، با نگاهی علمی به مساله تغییرات اقلیمی، ریزگردها و شکل گیری بحران زیست محیطی ماه آبی پرداخته شده است.

این فیلم با مدت زمان ۶۴ دقیقه، مستندی نیمه بلند و حاصل سال ها تحقیق و پژوهش گروهی از محققان دانشگاهی، در ‌جشنواره بخارست به نمایش در آمد و مورد تجلیل منتقدان و داوران شد

 رضایی عضو انجمن سینمای جوان اهواز، فیلمساز و مدرس دانشگاه است و تاکنون ساخت چندین فیلم مستند از جمله سد زندگی،آرزوی شادی، مهربون، هوخ نور، رهایی، گاگریو، چشم اندازهایی از جلگه خوزستان و… را در کارنامه خود دارد.

جشنواره فیلم کوتاه بخارست، توسط متخصصان مستقل فیلم تاسیس شده است و بر هنرمندان مستقل سینما از سراسر جهان تمرکز دارد. هدف جشنواره فیلم کوتاه بخارست شناسایی، نمایش و گسترش حرفه‌ای‌ترین، مبتکرانه‌ترین و جالب‌ترین فیلم‌های کوتاه بین‌المللی تازه است، در حالی که همیشه فیلم‌های کوتاه مستقل را در اولویت قرار می‌دهد.

به نقل از وبسایت جشنواره فیلم کوتاه بخارست، تعدادی از بهترین فیلم های کوتاه بین المللی را در زمینه های روایت، انیمیشن، دانشجویی، تجربی، مستند، مد، موزیک ویدئو، استاپ موشن، حقوق بشر به نمایش می گذارد. میزان کاری که برای هر فیلم انجام می شود را در نظر می گیرند. بنابراین، قوانین جشنواره تضمین می کند که هر فیلم حداقل دو بار مورد بازبینی قرار گیرد و مورد بحث قرار می گیرد. برخی از فیلم‌های برگزیده در جشنواره‌های بین‌المللی دیگر نیز نمایش داده می‌شوند.

هنرمندان مستقل و فیلم‌های کوتاهشان با مخاطبانی پرشور و با تجربه در جشنواره‌های سینمایی و سینمایی، تضمین شبکه‌سازی باکیفیت و فرصت‌های جذاب، ملاقات خواهند کرد، در حالی که فیلم‌های منتخب توسط هیئتی از کارشناسان صنعت تعیین خواهند شد.

جشنواره فیلم کوتاه بخارست در قلب یکی از جالب‌ترین پایتخت‌های نوظهور هنر و فرهنگ، شهری که هرگز نمی‌خوابد – بخارست، جامعه‌ای قوی از علاقه‌مندی اطراف متخصصان بین‌المللی فیلم مستقل و دوستداران فیلم ایجاد کرده است.

این جشنواره نمایش فیلم‌ها را برگزار می‌کند و قبل یا بعد از آن با پرسش و پاسخ هنرمندان، یا شبکه‌سازی رویدادهای جانبی، و مطمئناً مهمانی‌ها برگزار می‌شود، که همگی در صحنه‌های مختلف متعارف و غیرمتعارف در اطراف بخارست مانند سینماها، فضاهای باز و حتی تئاترهای تابستانی برگزار می‌شوند. 

بخارست شهری برای جوانان است و معروف به چیزهای مختلف – مانند نام مستعار «پاریس قدیم»، در دوران بورژوازی، قبل از دهه‌های کمونیسم، یا بزرگترین ساختمان پارلمانی جهان [و یکی از بزرگترین ساختمان‌های هر نوع]، از دوران کمونیسم، معماری جدید، یا صحنه انفجاری هنر معاصر، و همچنین هنرهای زیرزمینی و موسیقی و اجتماعات شبانه کاملاً چشمگیر، در زمان کنونی آن است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »