... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - 5:06 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا شد

تراس: من به عنوان یک محافظه کار مبارزه انتخاباتی کردم و به عنوان یک محافظه کار حکومت خواهم کرد.

سیاست شرق _ لیز تراس ، وزیر خارجه بریتانیا، در رقابت برای رهبری حزب محافظه کار حاکم و نخست وزیر بعدی بریتانیا پیروز شد و سکان کشوری را در دست گرفت که به سمت طوفان اقتصادی پیش می رود.

به نقل از وال استریت ژورنال، خانم تراس ۴۷ ساله، روز سه شنبه رسما جانشین بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر خواهد شد. در رقابت رهبری، او خود را به عنوان یک آزادی خواه معرفی کرد که دولت بریتانیا را کوچک و اقتصاد رو به مرگ را احیا می کند، درست مانند اولین نخست وزیر زن بریتانیا، مارگارت تاچر ، که در سال ۱۹۸۰ انجام داد.

او پس از پیروزی گفت: من به عنوان یک محافظه کار مبارزه انتخاباتی کردم و به عنوان یک محافظه کار حکومت خواهم کرد.

 تراس رقیب خود، رئیس سابق خزانه داری ریشی سوناک را با ۵۷ درصد به ۴۳ درصد شکست داد. حدود ۱۷۲۰۰۰ عضو حزب محافظه کار واجد شرایط رای دادن در این رقابت بودند که با استعفای بوریس جانسون از رهبری حزب در ماه ژوئیه در بحبوحه اعتراض اعضای کابینه و مقامات ارشد در پی یک سری رسوایی ها آغاز شد.

در طول رقابت، خانم تراس و آقای سوناک بیشتر در رویکردشان نسبت به مالیات متفاوت بودند. خانم تراس که خود را به عنوان یک اصلاح طلب معرفی کرد، قول داد مالیات ها را فوراً کاهش دهد تا رشد اقتصادی را تقویت کند، و آقای سوناک را در نقش یک تکنوکرات محتاط باقی گذاشت و متعهد شد که ابتدا بر کاهش بالاترین نرخ تورم در میان اقتصادهای غربی تمرکز کند.

در حالی که آقای سوناک رقابت را به عنوان برنده آغاز کرد، خانم تراس به سرعت از او پیشی گرفت زیرا اعضای حزب به دنبال دیدگاه خوشبینانه تر او از رشد بودند، در مقابل تمرکز رقیبش بر روی امور مالی سالم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »