... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - 8:14 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0

انتقاد اردوغان از سیاست های غرب در خصوص روسیه

اردوغان: کرد:می‌توانم به‌وضوح بگویم که موضع‌گیری غرب را نمی‌پذیرم؛ زیرا غرب یک سیاست تحریک‌آمیز پیگیری می‌کند.

سیاست شرق _ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با الکساندر ووچیچ، همتای صربستانی خود در بلگراد، ضمن انتقاد از سیاست های غرب در قبال روسیه تصریح کرد: می‌توانم به‌وضوح بگویم که موضع‌گیری غرب را نمی‌پذیرم؛ زیرا غرب یک سیاست تحریک‌آمیز پیگیری می‌کند.

به نقل از آناتولی، اردوغان افزود: به نظر نمی‌رسد جنگ در اوکراین به‌زودی پایان یابد.

رییس جمهور ترکیه گفت: به کسانی که روسیه را دست‌کم می‌گیرند، می‌گویم اشتباه می‌کنید.

اردوغان در رابطه با کمک‌های تسلیحاتی اروپا به اوکراین گفت: گفته می‌شود سلاح‌هایی ارسال شده است، تمامی آهن قراضه‌ها را به اوکراین ارسال می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه در مورد گسترش مناسبات تجاری با صربستان گفت: حجم تجاری ترکیه با صربستان در سال گذشته با بیش از ۳۳ درصد افزایش به سطح ۲ میلیارد دلار نزدیک شد. میزان سرمایه‌گذاری‌های ما در ۱۰ سال گذشته در صربستان جهش یافته و از یک میلیون دلار به ۴۰۰ میلیون دلار رسید. تعداد شرکت‌های ترکیه در این کشو از مرز ۱۳۰۰ شرکت عبور کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: انتظار داریم تعداد گردشگرانی که از صربستان به ترکیه سفر می‌کنند برای اولین بار از مرز ۳۰۰ هزار نفر عبور و رکورد جدیدی ثبت شود.

امکان سفر شهروندان ترکیه و صربستان به کشورهای یک دیگر با شناسنامه ملی

رییس جمهور ترکیه همچنین از امضای پروتکل مشترک در مورد سفر شهروندان دو کشور با شناسنامه ملی به کشورهای یکدیگر خبر داد و گفت که این رویداد روابط دوجانبه را به سطح جدیدی ارتقا خواهد داد.

اردوغان همچنین با ابراز خرسندی از توافق کوزوو و صربستان در مورد عبور از مرزها با استفاده از شناسنامه ملی گفت: بیایید این حرکت مثبت در بالکان را ادامه دهیم، زیرا بالکان دیگر توان تحمل چنین مشکلاتی را ندارد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در خصوص راهکارهای حل مسائل داخلی مربوط به بوسنی و هرزگوین، از آمادگی این کشور در این رابطه خبر داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »