... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 0:55 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

معاریو: از آغاز درگیری ها، حمایت از نتانیاهو کاهش یافته است

طبق نظرسنجی، حزب ملی گرای لیکود نتانیاهو، به 19 کرسی کاهش یافته است که از 32 کرسی فعلی بسیار کمتر است.

سیاست شرق _ نظرسنجی منتشر شده از سوی معاریو، نشان می دهد که حمایت از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، پس از حملات حماس در جنوب اسرائیل، در روز شنبه، کاهش یافته است و ائتلاف حاکم او در صورت برگزاری انتخابات، از قدرت کنار زده خواهند شد.

به نقل از کانال «ای ۲۴»، طبق نظرسنجی معاریو در روز جمعه، تنها ۲۹ درصد از پاسخ دهندگان بر این باور بودند که نتانیاهو باید نخست وزیر شود، در مقابل ۴۸ درصد بنی گانتز، رهبر حزب وحدت ملی را ترجیح می دادند. حدود ۲۳ درصد در پاسخ به این سوال پاسخ دادند: “نمی دانم.”

بنا به همین گذارش، تنها ۲۱ درصد بر این باور بودند که نتانیاهو باید روز پس از جنگ نخست وزیر باشد، در مقابل ۶۶ درصد گزینه «فردی دیگر» را انتخاب کردند.

اگر اکنون انتخابات برگزار می شد، حزب راست میانه وحدت ملی به رهبری گانتز ۴۱ کرسی را کسب خواهد کرد که بالاترین تعداد کرسی های هر حزب سیاسی اسرائیل از سال ۱۹۹۲ است. این حزب در حال حاضر تنها ۱۲ کرسی در کنست کنونی دارد. 

طبق نظرسنجی، حزب ملی گرای لیکود نتانیاهو، به ۱۹ کرسی کاهش یافته است که از ۳۲ کرسی فعلی بسیار کمتر است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که احزاب تشکیل‌دهنده ائتلاف ۶۴ کرسی کنونی، تنها در مجموع ۴۲ کرسی به دست خواهند آورد که بسیار کمتر از ۶۱ کرسی مورد نیاز برای تشکیل ائتلاف اکثریت است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »