... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 8:10 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ارسال دومین نامه تهدیدآمیز برای خانواده نخست‌وزیر اسرائیل

نامه تهدیدآمیز حاوی گلوله برای دومین بار در دو روز اخیر به خانواده نخست‌وزیر اسرائیل ارسال شد.

سیاست شرق _ منابع اسرائیلی از دومین نامه تهدیدآمیزی خبر دادند که برای خانواده نفتالی بنت ارسال شده است.

به نقل از روزنامه اسرائیلی «هاآرتص»، منابع امنیتی می گویند که برای دومین بار طی ۴۸ ساعت گذشته، نامه‌ای تهدیدآمیزی حاوی یک گلوله برای پسر نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسراییل ارسال شده است.

هنوز از سوی پلیس و سازمان اطلاعات اسرائیل (شاباک) اطلاعیه‌ای در خصوص تحقیقاتی که درباره نامه تهدیدآمیز قبلی آغاز کرده‌اند، اعلام نشده است.

گفتنی است روز سه شنبه نیز، نامه‌ای تهدیدآمیز حاوی یک پوکه گلوله به منزل بنت در شهر رعانانا ارسال شد.

در پی ارسال اولین نامه تهدیدآمیز به خانواده بنت، ممنوعیت رسانه‌ای درباره جزئیات این حادثه اعمال شد.

پیش از این و به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، در پی ارسال پیام تهدید به قتل به همراه یک گلوله به منزل «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مقامات این رژیم تدابیر حمایتی را برای مراقبت از وی و خانواده اش تشدید کردند.

بنت اعلام کرد منازعه سیاسی نباید به خشونت منتهی شود. وی تاکید کرد برخی فشارها باعث شد یکی از اعضای کنست استعفای خود را اعلام کند و همین امر سبب شد ائتلاف حاکم اکثریت را از دست بدهد.

به دنبال بحران ائتلاف حاکم بر اسرائیل در پی از دست دادن اکثریت در کنست و نگرانی از سقوط دولت، نفتالی بنت رئیس کابینه پیام تهدید به قتل دریافت کرد که گمان می‌رود با بحران ائتلاف حاکم در ارتباط باشد. منابع عبری اعلام کردند شاباک تحقیقات سری درباره این پیام تهدیدآمیز را که همراه با یک گلوله به منزل بنت ارسال شد، آغاز کرده است. این مسئله جنجالی در فلسطین اشغالی به پا کرده است. بر همین اساس تدابیر امنیتی برای مراقبت از بنت و خانواده اش شدت بیشتری گرفته است.

بنت در واکنش به ارسال این پیام در توئیتی اعلام کرد منازعه سیاسی هر قدر هم شدید باشد نباید به خشونت و تهدید به قتل منجر شود. وی افزود راه برای بحث و اختلاف نظر باز است. وی خواستار مهار آتش گفتمان‌های سیاسی شد.

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز این تهدیدات را عبور از خط قرمز دانست و تاکید کرد در گذشته اقدامات تحریک آمیز و خشونت به ترورهای سیاسی منجر شده است که در واقع به ماجرای ترور اسحاق رابین نخست وزیر اسبق این رژیم اشاره دارد.

یائیر لاپید وزیر خارجه نیز به نوبه خود این پیام تهدیدآمیز را بسیار خطرناک دانست. بنت حدود یک هفته پیش اعلام کرد برخی طرف‌های مزدور، اقدام به سم‌پاشی در میان افرادی می‌کنند که برای بیان نظرات خود به خشونت متوسل می‌شوند. بنت این مطلب را در واکنش به استعفای یکی از اعضای کنست از ائتلاف حاکم اعلام کرد که به سبب فشارهای وارده از حزب یمینا که بنت نیز به آن وابسته است، ناچار به استعفا شد و همین امر باعث از بین رفتن اکثریت ائتلاف حاکم شد و آن را با خطر فروپاشی روبرو کرد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند بنت، لاپید و گانتس تصمیم گرفته اند فعلا همه سفرهای خارجی خود را لغو کنند. بر همین اساس به سبب بحران سیاسی داخلی و از دست رفتن اکثریت ائتلاف حاکم در کنست، سفرهای خود را به آمریکا، هند و مجارستان لغو کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »