... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ دی ۱۴۰۲ - 2:17 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و روسیه

وزرای دو کشور، بر تعهد متقابل پایبند به اصول اساسی روابط ایران و روسیه از جمله احترام بی‌قید و شرط به حاکمیت، تمامیت ارضی و سایر اصول منشور سازمان ملل تاکید کردند.سی

سیاست شرق _ وزارت امور خارجه روسیه در گزارشی از تماس تلفنی روز دوشنبه وزیران امورخارجه روسیه و ایران نوشت: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روز ۲۴ دی ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفتگوی تلفنی داشت.

بنا به همین گزارش، وزیران خارجه دو کشور، درباره پیشرفت در تهیه پیش نویس معاهده جدید و تعدادی از مسائل عملی در مورد همکاری های تجاری و اقتصادی دوجانبه و همچنین همکاری در حمل و نقل، لجستیک و سایر زمینه ها بحث کردند.

در ادامه آمده است: در این گفتگو توجه ویژه ای به تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه داده شد. 

وزرای امور خارجه، حملات گسترده توسط گروهی از کشورها به رهبری ایالات متحده و بریتانیا، به یمن را به شدت محکوم کردند.

 آنها همچنین، به نفع آتش بس فوری در نوار غزه و تضمین دسترسی بشردوستانه بدون مانع به منطقه محاصره برای ارائه کمک های فوری به مردم غیرنظامی رنج دیده صحبت کردند.

وزیران خارجه ایران و روسیه، همچنین تلاش‌ها برای توسعه بیشتر تماس‌ها و هماهنگی‌ها بین دو کشور در همه سطوح را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر تعهد متقابل پایبند به اصول اساسی روابط ایران و روسیه از جمله احترام بی‌قید و شرط به حاکمیت، تمامیت ارضی و سایر اصول منشور سازمان ملل تاکید کردند. که در معاهده بزرگی که برای امضای فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران آماده می شود، مجدداً تأیید خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »