... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ دی ۱۴۰۱ - 9:33 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پوتین: روسیه از بازگشت نتانیاهو اسرائیل به قدرت استقبال می کند

پوتین: امیدوارم دولت جدید تحت رهبری شما در مسیر تقویت همکاری روسیه و اسرائیل در همه زمینه ها به نفع مردم ما و به نفع تامین صلح و امنیت در خاورمیانه ادامه دهد.

سیاست شرق _ کاخ کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از بازگشت بنیامین نتانیاهو به عنوان رئیس دولت اسرائیل استقبال کرد و خواهان تقویت همکاری ها بین مسکو و تلاویو اشاره کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پوتین در پیامی به نخست وزیر اسرائیل گفت: امیدوارم دولت جدید تحت رهبری شما در مسیر تقویت همکاری روسیه و اسرائیل در همه زمینه ها به نفع مردم ما و به نفع تامین صلح و امنیت در خاورمیانه ادامه دهد.

پوتین گفت: در روسیه، ما از کمک شخصی و دیرینه شما در تقویت روابط دوستانه بین کشورهایمان بسیار قدردانی می کنیم.

پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه، اسرائیل موضع محتاطانه ای در قبال مسکو اتخاذ کرد و به دنبال حفظ بی طرفی بود.

بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه پس از مدتی دور بودن از قدرت، با ائتلاف احزاب تندرو، به عنوان نخست وزیر سوگند یاد کرد، تحلیلگران آن را راست‌گراترین دولت تاریخ این کشور می‌خوانند.

اسرائیل به ویژه بر روابط ویژه بین تلاویو و مسکو تأکید کرده است، زیرا اسرائیل بیش از یک میلیون شهروند از اتحاد جماهیر شوروی سابق دارد.

به گزارش سیاست شرق، روابط دوستانه و خصوصی ولادیمیر پوتین و بنیامین نتانیاهو، بسیار صمیمی و گرم است و تاکنون نیز دیدارهای بسیاری بین دو نفر در مسکو یا تلاویو صورت گرفته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »