... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - 11:54 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

گروسی: ایران در تحقیقات، با ما همکاری کند

گروسی: ایران باید در دادن دسترسی به ما برای دریافت اطلاعات بسیار شفاف عمل کند تا بتوانیم تصویری دقیق سرهم کنیم که فعالیت‌های قبلی را هم نشان دهد.

سیاست شرق _ مدیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی امروز در نشست شورای حکام گفت: ایران در تمایل برای حفظ تعهداتش در معاهدهNPT، بسیار شفاف عمل کرده است.

به نقل از تسنیم، گروسی همچنین مدعی شد در تحقیقات کنونی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

وی افزود ایران باید در این تحقیقات با ما همکاری کند.

گروسی ادامه داد: هیچ دلالتی بر تمایل ایران برای خروج از NPT نمی‌بینم. بسیاری از کشورها در سال‌های گذشته دست به اشاعه سلاح‌های اتمی زده‌اند اما ایران در تمایل برای حفظ تعهداتش در این معاهده بسیار شفاف عمل کرده است.

مدیرکل آژانس افزود در تحقیقات فعلی که در تلاش برای انجام آن با همکاری ایران هستیم، فعلا ثمربخش نبوده است و همچنان منتظر هستیم این اتفاق رخ دهد.

وی گفت ایران باید در دادن دسترسی به ما برای دریافت اطلاعات بسیار شفاف عمل کند تا بتوانیم تصویری دقیق سرهم کنیم که فعالیت‌های قبلی را هم نشان دهد.

گروسی گفت: در یک سال و نیم گذشته آژانس و شخص من کاری نکرده‌ایم جز اینکه درب‌ها را باز بگذاریم یا حتی دریچه‌هایی را برای دیپلماسی بسازیم.

مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی در خصوص نیروگاه زاپوروژیا اوکراین که اخیرا از آن بازدید داشته است گفت که هم طرف اوکراینی و هم روسی خواهان ایجاد منطقه حفاظتی در این نیروگاه هستند.

گروسی گفت که مشورتهایی با کی‌یف و مسکو درباره ایجاد منطقه حائل امنیتی در اطراف این نیروگاه هسته ای انجام داده است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »