... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - 9:52 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

دبیرکل سازمان ملل، خواستار حل و فصل مسایل برجام شد

گوترش: از ایران و سایر کشورها، درشرایط مشابه می خواهم که گفتگوی جدی را با آژانس برقرار کنند تا فضای یک همکاری موثر فراهم شود و این امر لازمه قابل اعتبار بودن هر توافقی است.

سیاست شرق _ آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه پرسش های دشواری روی میز مذاکرات وین قرار دارد، خواستار حل و فصل همه مسایل از سوی همه طرف های برجام شد.

به نقل از ایرنا، دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود که آژانس بین المللی انرژی اتمی ستون اساسی و مهم و مستقلی است و نمی تواند بعنوان ابزاری علیه کشورها استفاده شود.

گوترش تصریح کرد آژانس بین المللی انرژی اتمی با استفاده از ظرفیت و دانشی که در اختیار دارد در حال انجام وظیفه و نقش خود است.

دبیر کل سازمان ملل گفت: از ایران و سایر کشورها درشرایط مشابه می خواهم که گفتگوی جدی را با آژانس برقرار کنند تا فضای یک همکاری موثر فراهم شود و این امر لازمه قابل اعتبار بودن هر توافقی است.

گوترش با بیان اینکه پرسش های دشواری روی میز مذاکرات قرار دارد، اظهار داشت: از همه طرف ها می خواهم که نسبت به حل و فصل این مشکلات اطمینان حاصل کنند.

گوترش: با رئیس جمهوری ایران دیدار و گفتگو می کنم

دبیر کل سازمان ملل همچنین گفت که با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و درباره برجام گفتگو خواهد کرد .

این در حالی است که جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با اشاره به شرایط سیاسی آمریکا و آنچه او «جهت گیری‌های» توصیف کرد که به جمع‌بندی منجر نمی‌شود، افزود: اکنون در یک نوع بن بست قرار داریم و نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره موضوع راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیز، روز چهارشنبه بدون صدور قطعنامه پایان یافت.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در توئیتر این مطلب را اعلام کرد و افزود که هیچ تصمیم و قطعنامه‌ای از سوی شورا صادر نشد و فقط تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »