... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - 0:47 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

عقب نشینی نیروهای روسیه از قسمت هایی از خاک اوکراین

درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین در روزهای اخیر شدت گرفته و ارتش اوکراین در قسمت شرقی به دنبال بازپس گیری مناطق از دست رفته از زمان آغاز جنگ است

سیاست شرق _ گزارش ها از عقب نشینی نیروهای نظامی روسیه از اطراف خارکف اوکراین، طبق برنامه ریزی حکایت دارد.

به نقل از سی ان ان، رسانه های دولتی روسیه به اینعقب نشینی اشاره نکرده اند، که مهم تر از ترک مواضع قبلی آنها در اطراف کیف پایتخت اوکراین است.

بنا به همین گزارش، این عقب نشینی می تواند به ضعف مسکو در تامین تدارکات نیروهایش باشد که پیش از این، و در آغاز عملیات نظامی علیه اوکراین، در فوریه انتظار داشت ظرف ۷۲ ساعت به همسایه‌اش غلبه کند.

با این حال، گزارش ها نشان از یک عقب نشینی دقیق و حساب شده نیست، زیرا آنها می دویدند و زره و مهمات با ارزشی را از خود بجا گذاشتند.

تخمین زده می شود که از عقب نشینی چهارشنبه تا یکشنبه نیروهای روسیه، تعداد زیادی تانک یا کامیون جا مانده است.

تلاش روسیه برای تصرف تمام مناطق دونتسک و لوهانسک به پایان رسیده است، مگر اینکه شاهد یک تغییر قابل توجه باشیم. خرسون همچنان کانون فشار نظامی پایدار اوکراین است تا بازگشت به مرزهایی که روسیه در سال ۲۰۱۴ اشغال کرده است.

سربازان اوکراینی در منطقه آزاد شده در منطقه خارکف در ۱۲سپتامبر

درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین در روزهای اخیر شدت گرفته و ارتش اوکراین در قسمت شرقی به دنبال بازپس گیری مناطق از دست رفته از زمان آغاز جنگ است.

با این حال، با عقب نشینی نیروهای روسیه از اطراف خرسون، کریمه به‌طور عجیبی آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد. کریمه از طریق کریدور زمینی که در امتداد دریای آزوف از طریق خط ساحلی ماریوپل می‌گذرد، و یک پل آشکار در سراسر تنگه کرچ، به روسیه متصل است. آنچه از نیروهای گسترده، خسته، ضعیف و مجهز مسکو در اعماق اوکراین باقی می ماند، می تواند با همان محاصره مرگباری روبرو شود که زنجیره تامین آن در اطراف خارکف رخ دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »